Devlet Destekli Sera Sigortası Nedir?

 

Devlet Destekli Seracılık Sigortası, sera tesislerini ve bu tesislerin içindeki ürünleri dolu, deprem, sel, fırtına, heyelan gibi doğal afetler ve çeşitli diğer diğer beklenmedik durumlar karşısında korumayı amaçlayan bir sigorta ürünüdür. 5363 Sayılı Tarım Sigortaları Kanunu'na dayanarak belirli tarifeler ve talimatlar ile uygulanmaktadır. Sera sahiplerine risklerin değerlendirilmesi sonucu çeşitli teminatlar sunan Sera Devlet Desteği Sigortası, seracılık yapan üreticilerin zararlarını tazmin ederek üretim faaliyetlerinin devamlılığını sağlamayı amaçlar.

Sıcaklık dalgalanmaları, don ve fırtına gibi hava olaylarına karşı koruma sağlar.

Devlet katkısıyla düşük primle geniş teminat sunar.

Seralarda yetiştirilen bitkiler için özel olarak geliştirilmiştir.

Başvurunuzu yetkili acentelerimiz üzerinden hızlıca gerçekleştirebilir, süreci e-Devlet üzerinden takip edebilirsiniz.

Devlet Destekli Sera Sigortası Kapsamı

7/24 Kolay Hat

7/24 hizmet veren 0850 222 8 434 numaralı Kolay Hat ile tüm işlemleriniz için hızlı destek.

Devlet Desteği

Tarım Sigortaları Havuzu (TARSİM) aracılığıyla devlet destekli olarak sunulur. Poliçe priminin belirli bir oranı devlet tarafından karşılanır, böylece çiftçiler uygun maliyetle ürünlerini koruma altına alırlar.

Doğal Afetlere Karşı

Dolu, fırtına, hortum, yangın, heyelan, taşıt çarpması gibi olayların yanı sıra seranın cam/plastik örtüsünün yırtılması, havalandırma veya ısıtma sistemlerindeki arızalar sonucu oluşabilecek zararlar da teminat kapsamındadır.

Kapsamlı Koruma

Sigorta yalnızca serada yetiştirilen ürünleri değil, aynı zamanda seranın kendisini, teknik ekipmanlarını ve konstrüksiyonunu da kapsar.

Deprem Teminatı

Dolu Teminatı

Fırtına Teminatı

Enkaz Kaldırma Masrafı Teminat

Heyelan Teminatı

Hortum Teminatı

Kar Ağırlığı Teminatı

Sel ve Su Baskını Teminatı

Taşıt Çarpması Teminatı

Yangın Teminatı

Devlet Destekli Sera Sigortası Avantajları

Devlet Desteği

Sigorta priminin %50’ye kadarı devlet tarafından karşılandığı için üreticiler daha düşük maliyetle sigorta yaptırabilir.

Uygun Ödeme Koşulları

Devlet desteği, özellikle küçük ve orta ölçekli seracılar için büyük ödeme kolaylığı sağlar.

Maddi Güvence

Çiftçilerin el emeği ve gözü gibi baktığı sera ürünleri ve tüm sera ekipmanları bu sigorta ile doğal afetlere ve olası risklere karşı güvence altındadır.

Devlet Destekli Sera Sigortası Kullanmanız
Gerektiğinde Ne Yapmalısınız?

1

Mahsulünüzdeki zararın fotoğraflarla ve raporlarla belgelenmiş halini, sizden talep edilen diğer bilgilerle birlikte bize ulaştırın.

2

Rizikonun gerçekleştiği tarihten itibaren, don hasarlarında 10 gün, diğer hasarlarda ise 15 gün içinde mutlaka hasar dosyanızı tamamlamış olun.

3

Rizikonun gerçekleşmesinden sonra mutlaka ürününüzün gelişmesini sağlamak için gerekli bakım ve önlemleri alın. Ayrıca Tarım Sigortaları Havuzu eksperlerinin yapacağı araştırma ve incelemelere izin verin.

4

Hasar tespiti tamamlandığında, Tarım Sigortaları Havuzu, belirlenen tazminatı poliçe şartlarına göre hesaplar. Hasarın türüne göre ödemeler, genellikle hasat döneminden sonra yapılır.

6 Soruda Devlet Destekli Sera Sigortası

Ne İşe Yarar?

Devlet Destekli Sera Sigortası

Nedir?

Devlet Destekli Sera Sigortası seracılık faaliyetleri ile uğraşan çiftçilerin tüm sera ekipman ve malzemelerini; seranın içindeki ürünleri çeşitli doğal afetler ve olası birtakım risklere karşı güvence altına alan devlet destekli bir sigorta ürünüdür.

Devlet Destekli Sera Sigortası

Neleri Kapsar?

Devlet Destekli Sera Sigortası dolu teminatı, sel ve su baskını teminatı, hortum teminatı, heyelan teminatı, yangın teminatı, fırtına teminatı ve deprem teminatı sunar. Bunların yanı sıra seraları ve içindeki ürünleri hava ve kara taşıtları çarpması; kar ve dolu ağırlığı gibi durumlara karşı da güvence altına alır.

Devlet Destekli Sera Sigortası

Zorunlu Mudur?

Hayır. Devlet Destekli Sera Sigortası, seracılık faaliyetleri için zorunlu değildir. Ancak seralarını doğal afetlere ve diğer risklere karşı korumak isteyen çiftçiler için yaptırılması oldukça önemlidir.

Devlet Destekli Sera Sigortası

Nasıl Kullanılır?

Devlet Destekli Sera sigortanızı kullanmanız gereken bir doğal afet ya da hasar durumunda hemen 0850 222 8 434 no’lu Kolay Hattımızı arayabilirsiniz. İşlemlerinizin ardından dosyanız açılarak tüm işlemleriniz başlatılacak ve en kısa sürede çözümlenecektir.

Devlet Destekli Sera Sigortası

için Neler Gereklidir?

Devlet Destekli Sera Sigortası yaptırmak isteyen üreticilerin belirli şartları sağlaması ve bazı belgeleri temin etmesi gerekir. Sera Sigortası yaptırmak isteyen çiftçilerin öncelikle Çiftçi Kayıt Sistemi’ne kayıtlı olması gerekir. Üreticinin tarımsal faaliyetlerini belgeleyen bir sistem olan Çiftçi Kayıt Sistemi’ne (ÇKS) üye olan üreticilerden sigorta yaptırma aşamasında kimlik belgesi, arazi mülkiyet belgeleri (tapu, kira sözleşmesi vb.) ve üretim bilgileri talep edilir. Bunun yanı sıra seranın konumu ve alanı, fiziksel yapısı, ısıtma, sulama sistemleri ve diğer ekipmanların detayları gibi sera bilgi ve belgeleri de istenir. (Devlet Destekli Sera Sigortası için seranın taşıyıcı sisteminin uluslararası veya yerel standartlara uygun olması, sigortalanacak seranın üzerinin tam kapalı olması şartı bulunur.) Bu belgelerin ardından TARSİM (Tarım Sigortaları Havuzu) aracılığıyla sigorta işlemleri tamamlanır.

Devlet Destekli Sera Sigortası

Nasıl Alınır?

0850 222 8 434 no’lu Kolay Hat üzerinden bizi arayarak Sera Sigortası almak için işlemlerinizi başlatabilir veya mevcut bir sigortanız varsa poliçe sorgulama işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.

Müşteri Değerlendirmeleri

“Talebim hızlı bir şekilde çözüme ulaştığı için teşekkür ederim.”

E*** Y****

“Şikayetimiz hızlı bir şekilde giderildi. Sizlere ve HDI çalışanlarına teşekkürler.”

Y****** Ç**

“Sorunumu yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Markanın ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

A**** M****

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** R****

“Problemim giderildi ve her hafta telefon ile konunun takip edildiğine dair telefon aldım. Teşekkürler.”

B****** K***

“Gerekli aksiyon sağlanıp problem çözüldü telefonda yardımcı olan hanım efendiye teşekkürler ediyorum.”

A**** A****

“Sorunum giderildi teşekkür ediyorum.”

E*** L***

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H**** E****

“Kendilerini sorunu çözmeleri konusunda ve gerekli yardımları sağlamalarından ötürü çok teşekkür ediyorum kurumsal bir firma olmanın gerekliliğini tam anlamıyla yerine getirdiler.”

Ö*** P***

“Şikayetimi yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Şirketin ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

E**** S****

“Genel müdürlükten M** Bey çok ilgilendi süreci birebir takip etti müşteri memnuniyeti açısından çok örnek bir davranış. Teşekkür ediyorum kendisine. Çözüme kavuştu ücret iadesi yapıldı.”

C**** F****

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** H****

“Sorunumun şikayetimi dinleyen operatör kaynaklı olduğunu ilettiler, ve yazılı bildirim sonrası masraflarımın tamamı tarafıma iade edildi. HDI sigortaya hızlı çözümü için teşekkür ediyorum.”

A******* H***

“Sonun da uzun uğraşlar sonucu iade edildi. Teşekkürler.”

M***** G****

“Hdi Sigorta tarafından tüm problemler çözülerek aracım yaptırılmıştır. Teşekkürler.”

M*** H****

“Problemi detaylı anlayıp çözüm için destek verilmesi ve çözüldüğü için çok teşekkür ederim.”

İ****** T*****

“Hdi Sigorta sorunumun giderilmesi için kısa sürede geri dönüş yaparak, hızlıca aksiyon aldı. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.”

A** K****

“Hdi Sigorta sorunumu çözmüştür. Teşekkürler.”

O*** B****

“Hızlı dönüşleri için teşekkürler. Umarım hizmet kalitelerini arttırmak için gerekli aksiyonu alırlar.”

Ö***** K*********

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** S****

“Durum ile ilgilenildi, teşekkür ederiz.”

S**** D****

“Kısa süre içerisinde iletişime geçildi servise yanlış numara verilmiş bu da benim numaram arkadaş sağ olsun dosyadan kaldırıldığını iletti sorun çözüldü teşekkürler.”

A**** S****

“Cam değişimi yapıldı teşekkür ederim.”

H**** A****

“Çok teşekkür ederim. Zaman kaybetmeden dosyam ile ilgilenildi. A*** Hanıma da özellikle minnettarım iyi ki Hdi Sigorta var.”

M***** Ç******

“Dosya ödeme tarihi hızlandırılarak talebim kapatıldı. İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.”

R**** C*****

“Biraz önce Hdi Sigorta genel müdürlüğünden E** Bey aradı. Dosya işlemlerinin tamamlandığını, ödemenin gün içerisinde tarafıma yapılacağını, bir sorun olması halinde dahili numarasından kendisine ulaşabileceğimi belirtti. Kendisine ilgisi için teşekkür ediyorum.”

M**** E****

“İlginiz için teşekkürler bu şekilde şikayette bulunmak istemezdim ama Exper zamanında bizimle irtibata geçmediği için mecbur kaldım.”

B****** E******

“Teşekkür ederim sorunum çözüldü sigorta şirketine yakışır vaziyette bir gün sonra arandım ve işlemim yapıldı.”

S**** A****

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S***** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H***** D******

“Şikayetten 10 dakika sonra ücretim yattı hızlı çözüm için teşekkürler.”

S****** S**

“Nazik iletişim için teşekkürler. Fakat tamir süresi ve hasar tespiti konusunda hiçbir bilgilendirme yapılmadı. Hızlı iletişim ve araç teslimi rica ediyorum.”

M**** Ç********

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** E****

“Hemen dönüş yaptığınız ve bir gün gecikmeli de olsa çözdüğünüz için teşekkür ederim.”

Z***** B**

“Geçte olsa yanlışın düzeltilmesi memnuniyet verici. Teşekkürler.”

K**** V*****

Neden HDI Sigorta?

Sizlere daha kapsamlı hizmetler sunmak için 

başarılı çözüm ortaklıklarına imza atıyoruz.

4000+

İş Ortağı

1800+

Tamir Servisi

1,7M+

Aktif Müşteri

15+

Bölge

800+

Anlaşmalı Sağlık Kuruluşu

35M+

Toplam Prim Üretimi