Yeşil Kart Sigortası Nedir?

 

Yeşil Kart, Yeşil Kart Sistemine üye ülkelerde geçerli olmak üzere düzenlenen, Uluslararası Motorlu Taşıt Sigorta Kartıdır. Trafik sigortasının eki niteliğinde olan Yeşil Kart, kazanın meydana geldiği ülkede yapılması zorunlu olan Motorlu Taşıt Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasına (Trafik Sigortası) eşdeğer bir belgedir. Bir başka deyişle kazanın meydana geldiği ülkede yürürlükte olan trafik sigortası mevzuat, kapsam ve limitleri çerçevesinde teminat vermektedir. Üye ülkelere araçla giriş yaparken bu sigortanın varlığı zorunludur.

Türkiye’ye kayıtlı araçların yurt dışına çıkarken yaptırdığı araç sorumluluk sigortasıdır.

Yurt dışında bir kaza halinde karşı tarafın zararlarını güvence altına alır.

Sınır geçişlerinde resmi prosedürler gereği çoğu zaman yaptırması zorunludur.

Kısa süreli (birkaç gün/hafta) veya yıllık kullanım seçenekleri sunar ve genellikle uygun fiyatlıdır.

Yeşil Kart Sigortası Kapsamı

7/24 Kolay Hat

7/24 hizmet veren 0850 222 8 434 numaralı Kolay Hat ile tüm işlemleriniz için hızlı destek.

Uluslararası Geçerlidir

Yeşil Kart uygulamasına dahil olan tüm ülkelerde (örneğin Avrupa ülkeleri, bazı Balkan ve Orta Doğu ülkeleri) tamamen geçerlidir.

Yasal Zorunluluk

Yurt dışına özel araçla çıkan sürücüler için yasal zorunluluktur ve sınır kapılarında kontrol edilir.

Güvenli Seyahat İçin

Seyahat ettiğiniz ülkede aracınızı kullanırken yasal asgari sigorta limitlerine göre koruma sağlayarak hukuki bir problem yaşamanızın önüne geçer.

Ruhsat

Trafik Sigortası Poliçesi

Yeşil Kart Sigortası Kullanmanız
Gerektiğinde Ne Yapmalısınız?

1

Sınır geçişi yaparken gümrük kontrol noktasında tamamen geçerli Yeşil Kart Sigortası poliçenizi göstermeyi unutmayın.

2

Yurt dışı kazalarda, karşı tarafta zarar oluşursa, kaza tespit tutanağı düzenleyin, karşı taraf bilgilerini alın ve tüm gerekli belgeleri toplayın. Eğer bedensel bir zarar varsa polis ve/veya jandarma çağırmayı unutmayın.

3

Tüm yapmanız gerekenler bu kadar, Yeşil Kart Sigortası zarar gören tarafın hasarının ödenmesi için gerekli tüm kısmı sizin için tamamlar.

4

Eğer zarar gören taraf olarak bildirim yapmak istiyorsanız, 0850 222 8 434 numaralı 7/24 Kolay Hat’ı arayarak durumu bize anlatın ve yönlendirmeleri takip edin.İhbar sonrası süreç başlatılır, genellikle eksper ataması gerçekleştirilir ve dosyanız sonuçlandırılır.

6 Soruda Yeşil Kart Sigortası

Ne İşe Yarar?

Yeşil Kart Sigortası 

Nedir?

Yeşil Kart, kazanın gerçekleştiği ülkede zorunlu olan Trafik Sigortası yerine geçen uluslararası bir sigortadır. Bu sigorta, kazanın meydana geldiği ülkede geçerli olan trafik mevzuatı çerçevesinde, belirlenen kapsam ve limitlerle teminat sağlar.

Yeşil Kart Sigortası

Neleri Kapsar?

Yeşil Kart Sigortası kapsamı arasında şunlar bulunur: bir kazada üçüncü kişilere verdiğiniz zararları ülkede geçerli olan trafik mevzuatı çerçevesinde belirlenen kapsam ve limitlerle karşılar; ancak aracınızın kendi hasarlarını kapsamaz.

Yeşil Kart Sigortası

Zorunlu Mudur?

Yeşil Kart Sigortası, Yeşil Kart Sistemi'ne üye ülkelere araçla seyahat edecek kişilerin zorunlu olarak yaptırması gereken bir sigortadır. Bu sigorta, sadece Yeşil Kart Sistemi'ne üye ülkelerde geçerlidir. Poliçe süresi boyunca, birden fazla üye ülkeye giriş yapılması mümkündür. Üye ülkelerin güncel listesine Türkiye Motorlu Taşıtlar Bürosu'nun resmi sitesinden ulaşabilirsiniz.

Yeşil Kart Sigortası

Nasıl Kullanılır?

Yeşil Kart Sigortası’nı kullanmanız gereken bir durumda hemen detaylı fotoğraflarını çekip kazanın olduğu yerde bir polis tutanağı hazırlatmak için bulunduğunuz ülkenin polisine haber verip, kazayı en kısa sürede sigorta şirketinize bildirmelisiniz. Bu işlemlerin ardından dosyanız açılarak tüm işlemleriniz başlatılacaktır.

Yeşil Kart Sigortası

için Neler Gereklidir?

Yeşil Kart Sigortası yaptırmak için ruhsat, trafik sigortası poliçesi, plaka, sürücünün kimlik belgesi ve sürücü belgesi gereklidir.

Yeşil Kart Sigortası

Nasıl Alınır?

Bize 0850 222 8 434 nolu Kolay Hat’tımızdan ulaşabilir ya da acentelerimizle irtibata geçebilirsiniz. Size en yakın acentemiz için tıklayınız.

Müşteri Değerlendirmeleri

“Talebim hızlı bir şekilde çözüme ulaştığı için teşekkür ederim.”

E*** Y****

“Şikayetimiz hızlı bir şekilde giderildi. Sizlere ve HDI çalışanlarına teşekkürler.”

Y****** Ç**

“Sorunumu yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Markanın ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

A**** M****

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** R****

“Problemim giderildi ve her hafta telefon ile konunun takip edildiğine dair telefon aldım. Teşekkürler.”

B****** K***

“Gerekli aksiyon sağlanıp problem çözüldü telefonda yardımcı olan hanım efendiye teşekkürler ediyorum.”

A**** A****

“Sorunum giderildi teşekkür ediyorum.”

E*** L***

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H**** E****

“Kendilerini sorunu çözmeleri konusunda ve gerekli yardımları sağlamalarından ötürü çok teşekkür ediyorum kurumsal bir firma olmanın gerekliliğini tam anlamıyla yerine getirdiler.”

Ö*** P***

“Şikayetimi yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Şirketin ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

E**** S****

“Genel müdürlükten M** Bey çok ilgilendi süreci birebir takip etti müşteri memnuniyeti açısından çok örnek bir davranış. Teşekkür ediyorum kendisine. Çözüme kavuştu ücret iadesi yapıldı.”

C**** F****

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** H****

“Sorunumun şikayetimi dinleyen operatör kaynaklı olduğunu ilettiler, ve yazılı bildirim sonrası masraflarımın tamamı tarafıma iade edildi. HDI sigortaya hızlı çözümü için teşekkür ediyorum.”

A******* H***

“Sonun da uzun uğraşlar sonucu iade edildi. Teşekkürler.”

M***** G****

“Hdi Sigorta tarafından tüm problemler çözülerek aracım yaptırılmıştır. Teşekkürler.”

M*** H****

“Problemi detaylı anlayıp çözüm için destek verilmesi ve çözüldüğü için çok teşekkür ederim.”

İ****** T*****

“Hdi Sigorta sorunumun giderilmesi için kısa sürede geri dönüş yaparak, hızlıca aksiyon aldı. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.”

A** K****

“Hdi Sigorta sorunumu çözmüştür. Teşekkürler.”

O*** B****

“Hızlı dönüşleri için teşekkürler. Umarım hizmet kalitelerini arttırmak için gerekli aksiyonu alırlar.”

Ö***** K*********

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** S****

“Durum ile ilgilenildi, teşekkür ederiz.”

S**** D****

“Kısa süre içerisinde iletişime geçildi servise yanlış numara verilmiş bu da benim numaram arkadaş sağ olsun dosyadan kaldırıldığını iletti sorun çözüldü teşekkürler.”

A**** S****

“Cam değişimi yapıldı teşekkür ederim.”

H**** A****

“Çok teşekkür ederim. Zaman kaybetmeden dosyam ile ilgilenildi. A*** Hanıma da özellikle minnettarım iyi ki Hdi Sigorta var.”

M***** Ç******

“Dosya ödeme tarihi hızlandırılarak talebim kapatıldı. İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.”

R**** C*****

“Biraz önce Hdi Sigorta genel müdürlüğünden E** Bey aradı. Dosya işlemlerinin tamamlandığını, ödemenin gün içerisinde tarafıma yapılacağını, bir sorun olması halinde dahili numarasından kendisine ulaşabileceğimi belirtti. Kendisine ilgisi için teşekkür ediyorum.”

M**** E****

“İlginiz için teşekkürler bu şekilde şikayette bulunmak istemezdim ama Exper zamanında bizimle irtibata geçmediği için mecbur kaldım.”

B****** E******

“Teşekkür ederim sorunum çözüldü sigorta şirketine yakışır vaziyette bir gün sonra arandım ve işlemim yapıldı.”

S**** A****

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S***** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H***** D******

“Şikayetten 10 dakika sonra ücretim yattı hızlı çözüm için teşekkürler.”

S****** S**

“Nazik iletişim için teşekkürler. Fakat tamir süresi ve hasar tespiti konusunda hiçbir bilgilendirme yapılmadı. Hızlı iletişim ve araç teslimi rica ediyorum.”

M**** Ç********

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** E****

“Hemen dönüş yaptığınız ve bir gün gecikmeli de olsa çözdüğünüz için teşekkür ederim.”

Z***** B**

“Geçte olsa yanlışın düzeltilmesi memnuniyet verici. Teşekkürler.”

K**** V*****

İlgili Dokümanlar

Neden HDI Sigorta?

Sizlere daha kapsamlı hizmetler sunmak için 

başarılı çözüm ortaklıklarına imza atıyoruz.

4000+

İş Ortağı

1800+

Tamir Servisi

1,7M+

Aktif Müşteri

15+

Bölge

800+

Anlaşmalı Sağlık Kuruluşu

35M+

Toplam Prim Üretimi