Sorumluluk Sigortası Nedir?

 

Sorumluluk Sigortaları, sigortalıyı, SGK bordrosunda kayıtlı çalışanlarının ya da üçüncü şahısların başına gelebilecek ihmal kaynaklı maddi ve bedensel zararlar karşısında koruma altına alan bir sigorta türüdür. Sorumluluk sigortası kapsamımında maddi ve fiziksel zararlar için gerekli teminatlar sağlanarak maddi destek sağlanır. Farklı türleri bulunan sorumluluk sigortalarının teminatları imzalanan poliçe kapsamında belirlenir. Sigortalının sorumlu olduğu olumsuz durumlarda, tazminat hakkı kazanan kişilerin zararları poliçe limitleri çerçevesinde karşılanır.

Üçüncü kişilere verilebilecek maddi ve bedensel zararları teminat altına alır.

Sigortalının hukuki sorumluluğunu, dava ve tazminat süreçlerini kapsar.

İşverenler, işletmeler, bazı spesifik meslek grupları tarafından sıklıkla tercih edilen bir sigortadır.

Gerçekleşen bir olay sonucu doğan yükümlülüklerde mali koruma sağlar.

Sorumluluk Sigortası Kapsamı

7/24 Kolay Hat

7/24 hizmet veren 0850 222 8 434 numaralı Kolay Hat ile tüm işlemleriniz için hızlı destek.

Kapsamlı Koruma

Meslek gruplarına özel olarak hazırlanan sorumluluk sigortaları, iş süreçlerinde ortaya çıkabilecek risklere karşı koruma sağlar.

Yasal Sorumlulukları Karşılar

Gerçek ya da tüzel kişilerin üçüncü kişilere verebileceği bedeni ya da maddi zararlara karşı, cezalar hariç olmak üzere yasal yükümlülüklerinizi güvence altına alır.

Ticari Sürdürülebilirlik

İş yerinizde ya da hizmet alanınızda üçüncü kişilere karşı oluşabilecek zararlarda, sağladığı maddi güvence sayesinde iş süreçleriniz aksamadan devam eder.

İşveren Mali Sorumluluk Teminatı

Üçüncü Şahıs Sorumluluk Teminatı

Ürün Sorumluluk Teminatı

Özel Güvenlik Mali Sorumluluk Teminatı

Tehlikeli Maddeler Zorunlu Sorumluluk Teminatı

İşveren Sorumluluk

İş yerinizde meydana gelebilecek iş kazaları sonucunda üzerinize düşen yasal sorumluluk nedeniyle, çalışanlar tarafından istenebilecek ve SGK tarafından gelebilecek tazminat talepleri kapsar.

Üçüncü Şahıs Mali Sorumluluk

İş yerinizde meydana gelebilecek bir kaza sonucu, üçüncü kişilerin ölmesi, yaralanması ya da sağlığının bozulması ve/veya üçüncü kişilere ait mallarda maddi zarar meydana gelmesi nedeniyle, üçüncü kişiler tarafından size karşı açılabilecek tazminat taleplerini kapsar.

Tehlikeli Maddeler Zorunlu Sorumluluk

Yanıcı, parlayıcı veya patlayıcı maddelerle ilgili bir işte çalışıyorsanız; bu ürünlerin üretimi, depolanması, taşınması, satışı ya da kullanımı sırasında meydana gelebilecek kaza, yangın veya infilak sonucu üçüncü şahıslarda oluşabilecek zararları kapsar. Bu sigorta, ilgili mesleki faaliyette bulunanlar için kanunen yaptırılması zorunlu bir güvence türüdür.

Özel Güvenlik Mali Sorumluluk

Özel güvenlik görevlisiyseniz, özel güvenlik hizmetine dair görevinizi yerine getirmeniz sırasında üçüncü şahıslara verebileceğiniz zararlar neticesinde oluşabilecek tazminat taleplerini kapsar.

Ürün Sorumluluk

Sözleşmede tanımlanan ürünlerin kusurundan kaynaklanan tazminat taleplerine ilişkin makul giderler için poliçe şartları ve limitleri dahilinde teminat sağlar.

Ürün kusurlarının başlıca nedenleri aşağıdaki gibidir;

Ürün Geliştirme Hataları
Üretim Hataları
Etiket Hataları
Ürün Kontrol Hataları

Sorumluluk Sigortası Avantajları

Risklere Karşı Güvence Sağlar

İş ortamında işinizi yaparken üçüncü şahısların başına gelebilecek kaza vb. durumlar karşısında adınıza açılabilecek tazminat taleplerine karşı teminat sunar.

İşveren Haklarını Güvenceye Alır

İş yerinde meydana gelebilecek kazalara karşı çalışanların siz işverenden talep ettiği ve SGK tarafından gelebilecek tazminat taleplerini Sorumluluk Sigortası karşılar.

Ürünlerinizi Güvence Altına Alır

Poliçe kapsamında tanımlanan ürünlerin kusurlarından kaynaklı olarak üçüncü şahıslara verilecek bedeni ve maddi zararlarda oluşacak tazminat taleplerinin olması halinde poliçe kapsamındaki limitler dahilinde teminat ödemeleri gerçekleştirilir.

Sorumluluk Sigortasını Kullanmanız
Gerektiğinde Ne Yapmalısınız?

1

Olayla ilgili bilgi ve belgeleri (kaza tutanağı, zarar gören kişinin beyanı, varsa görsel kayıtlar) hazırlayın.

2

En kısa sürede 0850 222 8 434 numaralı destek hattını arayarak durumu bildirin.

3

Gerekli belgeleri yönlendirme doğrultusunda bizimle paylaşın.

4

Süreç başlatılır ve poliçeniz kapsamında raporlar değerlendirilerek sigorta teminatları yerine getirilir.

6 Soruda Sorumluluk Sigortası Sigortası 

Ne İşe Yarar?

Sorumluluk Sigortası

Nedir?

HDI Sigorta'nın Sorumluluk Sigortası sigortalının üçüncü şahıslara karşı yükümlülüklerinden doğabilecek maddi ve fiziksel zararların teminat altına alınmasını kapsar.

Sorumluluk Sigortası

Neleri Kapsar?

Sorumluluk Sigortası kapsamı içerisinde işinizle ilgili kontrol dışı gelişen bir kazanın olması ve üçüncü tarafların yaralanması kapsamında size hakkınızda açılabilecek tazminat giderlerine karşı teminat sağlar. İşverenler için çalışanların tazminatlarını karşılayan Sorumluluk Sigortası yalnızca kişi odaklı değil ürünlerin de güvence altına alınmasını sağlar. Böylece poliçeye tanımlanan ürün ve hizmetlerin hatalı olması durumunda poliçe dahilinde belirli limite kadar sigorta maddi yükümlülüğü karşılar. Bunun yanında yanıcı, parlayıcı ve patlayıcı gibi tehlike maddeler ile çalışılması durumunda kaza, yangın gibi sorunlarla karşılaşıldığı bir olasılıkta kanunen yapılması zorunlu olan sorumluluk sigortası da bu sigorta kapsamında bulunur.

Sorumluluk Sigortası

Zorunlu Mudur?

Sorumluluk sigortası yaptırılması her sektör için yapılması zorunlu bir sigorta türü değildir. Özel güvenlik personeli istihdam eden veya Özel güvenlik şirketlerinin Özel Güvenlik Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası yaptırası gerekmektedir. Tehlikeli maddelerin üretimi, depolanması, taşınması ve kullanımı ile ilgili bir işle uğraşılıyorsa bu durumda oluşabilecek olumsuzluklara karşı Tehlikeli Maddeler ve Tehlikeli Atık Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası yapılması gerekmektedir.

Sorumluluk Sigortası

Nasıl Kullanılır?

Sorumluluk sigortası kullanımı için meydana gelen soruna yönelik belgelerin neler olduğunu size en yakın HDI Sigorta acentemizden ya da ya da kolay hattımızdan öğrenebilir, ilgili belgelerle birlikte başvuruda bulunabilirsiniz. Poliçeniz kapsamında raporlar değerlendirilerek sigorta teminatları yerine getirilir.

Sorumluluk Sigortası 

için Neler Gereklidir?

Sorumluluk sigortası için gerekli olan belgeler, kimlik bilgileriniz, faaliyet gösterdiğiniz sektör ve iş kapsamı, olası risklere karşı yapılan değerlendirme, sigorta kapsamı ve teminat limitlerinin belirlenmesinde sonucunda sorumluluk sigortası yapılır.

Sorumluluk Sigortası

Nasıl Alınır?

Sorumluluk Sigortası satın almak isterseniz bize 0850 222 8 434 nolu Kolay Hat’tımızdan ulaşabilir ya da acentelerimizle irtibata geçebilirsiniz. Size en yakın acentemiz için tıklayınız.

Müşteri Değerlendirmeleri

“Talebim hızlı bir şekilde çözüme ulaştığı için teşekkür ederim.”

E*** Y****

“Şikayetimiz hızlı bir şekilde giderildi. Sizlere ve HDI çalışanlarına teşekkürler.”

Y****** Ç**

“Sorunumu yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Markanın ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

A**** M****

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** R****

“Problemim giderildi ve her hafta telefon ile konunun takip edildiğine dair telefon aldım. Teşekkürler.”

B****** K***

“Gerekli aksiyon sağlanıp problem çözüldü telefonda yardımcı olan hanım efendiye teşekkürler ediyorum.”

A**** A****

“Sorunum giderildi teşekkür ediyorum.”

E*** L***

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H**** E****

“Kendilerini sorunu çözmeleri konusunda ve gerekli yardımları sağlamalarından ötürü çok teşekkür ediyorum kurumsal bir firma olmanın gerekliliğini tam anlamıyla yerine getirdiler.”

Ö*** P***

“Şikayetimi yazdıktan hemen sonra, çok ilgili bir müşteri temsilcisi tarafından arandım, ve kısa sürede işim çözüldü. Şirketin ilgi ve alakasından dolayı teşekkür ederim.”

E**** S****

“Genel müdürlükten M** Bey çok ilgilendi süreci birebir takip etti müşteri memnuniyeti açısından çok örnek bir davranış. Teşekkür ediyorum kendisine. Çözüme kavuştu ücret iadesi yapıldı.”

C**** F****

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** H****

“Sorunumun şikayetimi dinleyen operatör kaynaklı olduğunu ilettiler, ve yazılı bildirim sonrası masraflarımın tamamı tarafıma iade edildi. HDI sigortaya hızlı çözümü için teşekkür ediyorum.”

A******* H***

“Sonun da uzun uğraşlar sonucu iade edildi. Teşekkürler.”

M***** G****

“Hdi Sigorta tarafından tüm problemler çözülerek aracım yaptırılmıştır. Teşekkürler.”

M*** H****

“Problemi detaylı anlayıp çözüm için destek verilmesi ve çözüldüğü için çok teşekkür ederim.”

İ****** T*****

“Hdi Sigorta sorunumun giderilmesi için kısa sürede geri dönüş yaparak, hızlıca aksiyon aldı. İlgilenen tüm arkadaşlara teşekkür ederim.”

A** K****

“Hdi Sigorta sorunumu çözmüştür. Teşekkürler.”

O*** B****

“Hızlı dönüşleri için teşekkürler. Umarım hizmet kalitelerini arttırmak için gerekli aksiyonu alırlar.”

Ö***** K*********

“Geri dönüşler olumlu oldu bu konuda mağduriyet giderildiği için teşekkür ederim.”

Y**** S****

“Durum ile ilgilenildi, teşekkür ederiz.”

S**** D****

“Kısa süre içerisinde iletişime geçildi servise yanlış numara verilmiş bu da benim numaram arkadaş sağ olsun dosyadan kaldırıldığını iletti sorun çözüldü teşekkürler.”

A**** S****

“Cam değişimi yapıldı teşekkür ederim.”

H**** A****

“Çok teşekkür ederim. Zaman kaybetmeden dosyam ile ilgilenildi. A*** Hanıma da özellikle minnettarım iyi ki Hdi Sigorta var.”

M***** Ç******

“Dosya ödeme tarihi hızlandırılarak talebim kapatıldı. İlgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.”

R**** C*****

“Biraz önce Hdi Sigorta genel müdürlüğünden E** Bey aradı. Dosya işlemlerinin tamamlandığını, ödemenin gün içerisinde tarafıma yapılacağını, bir sorun olması halinde dahili numarasından kendisine ulaşabileceğimi belirtti. Kendisine ilgisi için teşekkür ediyorum.”

M**** E****

“İlginiz için teşekkürler bu şekilde şikayette bulunmak istemezdim ama Exper zamanında bizimle irtibata geçmediği için mecbur kaldım.”

B****** E******

“Teşekkür ederim sorunum çözüldü sigorta şirketine yakışır vaziyette bir gün sonra arandım ve işlemim yapıldı.”

S**** A****

“Sürecin başından sonuna kadar ilgi ve alakasından dolayı S***** Bey'e çok teşekkür ederim. Çok ilgilendi ve mağduriyetimiz giderildi.”

H***** D******

“Şikayetten 10 dakika sonra ücretim yattı hızlı çözüm için teşekkürler.”

S****** S**

“Nazik iletişim için teşekkürler. Fakat tamir süresi ve hasar tespiti konusunda hiçbir bilgilendirme yapılmadı. Hızlı iletişim ve araç teslimi rica ediyorum.”

M**** Ç********

“Sorunumuz çözüldü ilgilerinden dolayı hdi sigortaya teşekkür ediyorum bundan sonraki süreçte her türlü yardımcı olacaklarına eminim ilgilerinden dolayı Hdi Sigorta ile çalışmaya devam edeceğiz.”

N***** E****

“Hemen dönüş yaptığınız ve bir gün gecikmeli de olsa çözdüğünüz için teşekkür ederim.”

Z***** B**

“Geçte olsa yanlışın düzeltilmesi memnuniyet verici. Teşekkürler.”

K**** V*****

Neden HDI Sigorta?

Sizlere daha kapsamlı hizmetler sunmak için 

başarılı çözüm ortaklıklarına imza atıyoruz.

4000+

İş Ortağı

1800+

Tamir Servisi

1,7M+

Aktif Müşteri

15+

Bölge

800+

Anlaşmalı Sağlık Kuruluşu

35M+

Toplam Prim Üretimi