Talanx Grubu'nun küresel yol haritası İstanbul’da çizildi
Mayıs ayında sektör ortalamasının üzerine çıkarak yüzde 73’lük büyüme sergileyen HDI Sigorta, bu performansıyla sektör sıralamasında 11’inci sıraya yükseldi. Yakaladıkları istikrarlı büyüme sayesinde yıl sonunda ilk 10 şirket arasında yer almayı hedeflediklerini belirten HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay, sağlık branşında artık güçlü bir oyuncu konumuna geldiklerini ifade etti. TÜİK verilerine göre, 2023 yılında sağlık harcamalarının yüzde 77’si hala devlet tarafından karşılanırken, özel sağlık sigortalarının payı ise yüzde 5’te kalmıştır. Harcamaların yüzde 18’ini ise bireyler doğrudan kendileri karşılamaktadır.
Önümüzdeki süreçte sağlık sigortası branşında büyümeyi planladıklarını belirten HDI Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Halil Bay, “Mayıs ayında sektör ortalamasının da üzerine çıkarak yüzde 73’lük büyüme sergiledik. Bu sayede sektör sıralamasında 11’inci sıraya yükselmiş olduk. Yakaladığımız istikrarlı büyüme sayesinde yıl sonuna ilk 10 şirket içerisinde olmayı hedefliyoruz” dedi. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın (TSS) sektörde büyüyen bir ürün olduğuna dikkat çeken Halil Bay, “Özellikle TSS ile büyümek ve TSS satışı yapan aracı sayımızı artırmak istiyoruz. Buna paralel olarak, müşteri ihtiyaçlarına uygun seçenekler sunduğumuz Özel Sağlık Sigortası ürünleriyle sigortalı sayımızı da artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Muayene süreçleri 6-7 bin TL’ye kadar çıkabiliyor
Türkiye’de özellikle sağlık hizmetleri maliyetlerinin arttığını kaydeden Halil Bay, “Örneğin SGK anlaşmalı bir hastanede yapılan muayene, tahlil ve ileri tetkik süreçlerinin maliyeti 6-7 bin TL’ye kadar ulaşabiliyor. Türkiye’de sigortalıların ortalama ayakta tedavi vaka sayısı 5’e ulaşırken, sigortasız kitlede de bu oran yaklaşık 1 seviyelerine gelmiş durumda. Böyle baktığımızda TSS uygun fiyatı ile müşterilerimizin artan sağlık harcamalarına karşı ciddi bir çözüm sunuyor. Üstelik bu hesaba Yatarak Tedavi masrafları dahil değil. Yatarak Tedavi Masraflarını limitsiz olarak karşılayan TSS ürünleri kapsamlı bir sağlık güvencesi sağlıyor” diye konuştu.
Ömür Boyu Yenileme Garantisi gibi uygulamalar müşteri bağlılığını güçlendirdi
Ürünler kullanıldıkça, özellikle TSS’de farkındalığın arttığını vurgulayan Halil Bay, pandemi sonrası ortaya çıkan risklerin sağlık sigortaları kapsamına alınmasının da bu farkındalığın artmasına katkı sağladığını ifade etti. Halil Bay, “Pazar büyüdükçe sigorta şirketlerinin sunduğu fırsatlar, rekabeti ve ürün kalitesini artırdı. Ömür Boyu Yenileme Garantisi gibi uygulamalar da müşteri bağlılığını güçlendirdi. Pazarda hâlâ önemli bir büyüme potansiyeli bulunuyor. Özellikle SGK’lı bireylerin hedeflenmesi bu büyümeyi destekliyor. Uzun vadede belli bir doygunluk seviyesine ulaşılması mümkün olsa da bu durum şimdiden bir tehdit olarak görülmemeli. Ekonomik koşullar ve alım gücündeki değişimler ise yaygınlaşma hızını etkileyebilecek faktörler arasında yer alıyor. Ancak genel olarak bakıldığında sektör için fırsatlar güçlü şekilde devam ediyor” şeklinde konuştu.
Sağlık harcamalarının %77’sinin hala devlet tarafından karşılanıyor
Sağlık Sigortalarının bir bireyin sağlık sorunu ile karşı karşıya kalması halinde üst seviyede bir sağlık hizmeti almasını sağladığını kaydeden Halil Bay, “Ayrıca Sağlık riski sırasında yalnızca sağlık sorununa odaklanmasını, maddi kaygılardan uzak kalmasını ve çoğunlukla sağlık sorununun pozitif yönde çözülmesi fırsatını sunuyor. Bunun değerini herhangi bir maddesel karşılıkla anlatmak zor. Bu deneyimi yaşayan müşterilerimizden aldığımız geri bildirimlerle söyleyebilirim ki en değerli sigortalardan biri sağlık sigortasıdır. Bunu bir nevi sosyal sorumluluk projesi olarak da düşünebiliriz. Sağlık sigortalarının yaygınlaşması kamunun üzerindeki baskıyı azaltacaktır” diye konuştu. TÜİK verilerine göre 2023 yılında sağlık harcamalarının yüzde 77’sinin hala devlet tarafından karşılandığını söyleyen Halil Bay, “Özel sağlık sigortalarının payı ise yüzde 5. Ayrıca harcamaların yüzde 18’ini de kişiler direkt kendileri karşılıyorlar” dedi.
Sağlık sigortalarının prim artışları olsa da şu anda müşteri ihtiyaçlarına kapsayıcı bir çözüm sunduğunu belirten Halil Bay, “Döviz kuru, sağlık enflasyonu, teknolojik yatırımlar, yaş vb. fiyat artışını etkileyen unsurlar mevcut. Sağlık harcamalarında bireylere de sorumluluk düşüyor. Gereksiz kullanımlardan uzak durmak ve şirketlerin sunduğu hasarsızlık indirimlerinden faydalanmak bir sonraki yenileme döneminde sigortalılara ciddi prim avantajları sağlayabiliyor” dedi.
Türkiye’de sağlık harcamalarının GSMH içerisindeki payı % 4.7
OECD ülkeleri baz alındığında toplam gayri safi milli hasıla içerisinde sağlık harcamaları payının yüzde 8,8 olduğunu vurgulayan Halil Bay, Türkiye’de bu oranın yüzde 4.7 olduğunu bildirdi. Bu oranlara bakıldığında sağlık harcamaları payının ilerleyen dönemlerde artabileceğini söyleyen Halil Bay, “Sigortacılık, özel sağlık hizmetlerine ulaşabilmeyi kolaylaştıran bir araç aslında. Hastanelerin ve doktorların kalitesi, hizmet anlayışı ve randevu sistemleri sigortacılık hizmetlerinin algısında önemli bir yere sahip. Özel Sağlık hizmetleri konusundaki ülkemizin konumu oldukça iyi durumda, bu sistem ile entegre çalışan başarılı bir sigortacılık yapımız var. Dolayısı ile diğer ülkeler ile kıyasladığımızda ülkemizdeki sağlık sigortalılarının aldığı hizmet, sahip olduğu sigorta ürünleri oldukça ileri seviyede” dedi.
Türkiye’nin hala genç bir nüfustan oluştuğuna dikkat çeken Halil Bay, “Fakat önümüzdeki yıllarda bu gibi ürünlere olan talep artacak ve şirketler de bu ihtiyaca yönelik çözümler üretmeye başlayacaktır” dedi. Ömür Boyu Yenileme Garantisinin sağlık poliçelerinde en önemli kazanımlarından biri olduğunu belirten Halil Bay, “Ürünlerin birbiri ile kıyaslanmasında ise en fazla dikkat edilen konulardan biri de bekleme süreleridir. Bu uygulamaların standartlaşması kolaylığı getirecek ve tüketici lehine olacaktır. Bu da sigortalıların ürünleri kıyaslamasını kolaylaştıracaktır” dedi.
“Genç yaşta ödenebilir olan poliçeler emeklilikte ödenemez duruma gelebiliyor”
Sağlık sigortalarındaki en önemli sorunun medikal enflasyonun da etkisi ile çok hızlı artan primler olduğuna dikkat çeken Halil Bay, “Genç yaşta ödenebilir olan poliçeler emeklilik döneminde artık ödenemez duruma gelebiliyor. Poliçelerin ömür boyu devam edebileceği, sürdürülebilir bir fiyatlama modeline doğru gitmemiz gerekiyor. Penetrasyonun artması ve kuralların daha standart hale gelmesi bu konuyu çözüme daha da yaklaştırıyor diye düşünüyorum” dedi. Yapay zekanın şimdiden risk değerlendirmelerinde, doğru riskin tanımında ve fiyatlamada kullanılmaya başlandığını söyleyen Halil Bay, “Sigortalı davranışları ve kullanımı gözlemlenerek sigortalıya daha uygun ürün önermelerinde yapay zeka kullanılabilir. Ayrıca yakın zamanda provizyon işlemlerinde daha fazla yapay zeka uygulamaları duymaya başlayacağız” dedi.