Alman sigorta devi HDI International AG bünyesinde, inovatif yaklaşımlarıyla sigortacılık sektörüne öncü çözümler ve ürünler geliştiren HDI Sigorta, İstanbul’da ilk kez düzenlenen 4. Sigorta Fuarı ve Kongresi’nde sektör paydaşlarıyla bir araya geldi. HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, fuarın sektörel ortak akıl ve iş birliğinin gelişmesine katkı sunduğunu vurgularken, katıldığı panelde sigortacılığın geleceğine yön verecek dönüşüm başlıklarını değerlendirdi.

 

4. Sigorta Fuarı ve Kongresi, 14. Sigortacılık Haftası kapsamında Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Sigorta Birliği (TSB), Sigorta ve Reasürans Brokerleri Derneği (SBD) ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) iş birliğiyle gerçekleştirildi.  İlk üç yılında Antalya’da düzenlenen fuar, bu yıl ilk kez 1-3 Ekim tarihleri arasında İstanbul’da gerçekleştirildi. Sigorta şirketleri, acenteler, brokerler ve kamu otoritelerini aynı çatı altında buluşturan fuar, sektörün geleceğine ışık tutan paneller ve çalıştaylarla katılımcılardan yoğun ilgi gördü. 

 

“Ortak aklın ve iş birliğinin gelişmesi açısından çok önemli bir platform”

Fuarda üst yönetim ve satış ekipleriyle yer alan HDI Sigorta’nın stantı yoğun ilgiyle öne çıkarken müşteri odaklı hizmet anlayışı, güçlü acente ağı ve dijitalleşme vizyonunu ziyaretçilerle paylaştı. HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, fuarın sigortacılık sektöründe birlikte düşünme ve üretme kültürünü güçlendirdiğini belirterek, “Bu yıl dördüncü kez katıldığımız Sigorta Fuarı, sektörümüzün tüm oyuncularını bir araya getirerek ortak aklın ve iş birliğinin gelişmesi açısından çok önemli bir platform sunuyor. Yenilikçi ürünlerimiz, güçlü dağıtım ağımız ve müşteri odaklı yaklaşımımızla sektöre değer katmaya devam ediyoruz. Fuar boyunca bu vizyonumuzu sektör temsilcileriyle paylaşma fırsatı bulduk. Etkinliğin bu yıl İstanbul’da düzenlenmesi, daha geniş bir katılımla daha verimli bir ortam sağladı. Aynı zamanda Sigortacılık Haftası kapsamında gerçekleşmesi, farkındalık yaratma açısından da ayrıca değerliydi. Sigorta bilincinin yaygınlaşması, geleceğin güvence altına alınması ve geleceğin bugünden yapılandırılması fikri toplumun tüm fertleri için kritik önem taşıyor. Bu vesileyle sektörümüze emek veren tüm paydaşlarımızın Sigortacılık Haftası’nı kutluyorum” dedi.

 

 

“Ürünlerimizi yarınlara entegre ediyoruz”

Sigorta şirketlerinin inovatif ürünlerini tanıtmasına, tedarikçilerle iş birliklerinin geliştirilmesine ve sektörün kamu yöneticileri ile buluşmasına olanak tanıyan 4. Sigorta Fuarı ve Kongresi’nin ikinci gününde gerçekleştirilen panellerde HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan da görüşlerini paylaştı. “Dijital ve Teknolojik Gelişmelerin Sigorta Sektörüne Etkileri; Yeni Nesil Sigortalar, Müşteri Deneyimi ve Sektörün Gelecek ile İlgili Adaptasyonu” başlıklı oturumda konuşmacı olarak yer alan Firuzan İşcan, sigorta sektöründe dijitalleşmenin müşteri deneyimi üzerindeki dönüştürücü etkisine dikkat çekti.Konuşmasında ayrıca, yeni nesil sigorta modellerine değinen İşcan, şunları söyledi: “Parametrik, on-demand ve mikro sigorta gibi ürünler küresel sigorta sektöründe dikkat çeken bir ivmeye sahip. Türkiye pazarı açısından baktığımızda ise bu ürünler henüz başlangıç aşamasında olsa da özellikle tamamlayıcı çözümler olarak konvansiyonel ürünleri destekleyecek biçimde gelişecek. HDI Sigorta olarak bu dönüşümü yalnızca takip etmiyor, aynı zamanda şekillendiren aktörlerden biri olmayı hedefliyoruz. Asıl potansiyeli ise bu yeni nesil modelleri geniş kitlelere yayılmış temel ürünlerimizin yanına entegre edebilmekte görüyoruz. Örneğin parametrik modellerin doğal afet teminatlarında hasar tespit süreçlerini hızlandırması ya da mikro sigortaların belirli yaşam olaylarına özel, kolay erişilebilir teminatlar sunması, acente ve müşteri deneyimini güçlendirecek unsurlar arasında yer alıyor. Kısa vadede bu ürünlerin niş çözümler olarak pazarda yer bulacağını, uzun vadede ise sektörün korunma açığını azaltmaya katkı sağlayacağını öngörüyoruz.” dedi.