TR / EN
Sıkça Sorulan Sorular
Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular

Sigorta

Şirketimize gelen talepleriniz için genellikle yaklaşık 1 gün içerisinde dönüş yapıyoruz. Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak, taleplerinizi hızlı bir şekilde değerlendiriyoruz. Özellikle şikayetler için ise dönüş süremizi yaklaşık 2 gün olarak belirlemekteyiz.

Oto hasarları başvuruları için eksper raporu veya fatura gibi belgelerin şirketimize ulaştırılmasından sonra, genellikle en fazla 5 gün içinde dosyanızı inceleyip eksik evrak olmadığı durumda hasar dosya sorumlusu tarafından sonuçlandırmayı hedefliyoruz. Müşteri temsilciniz tarafından dosya sorumlunuza yönlendirilen bir durum varsa bununla alakalı genellikle 1 gün içerisinde dosyanın son durumu ile ilgili size dönüş yapıyoruz.

Oto dışı hasarlar için ise eksper raporu, fatura ve diğer belgelerin dosya sorumlusuna tesliminden itibaren en geç 5 iş günü içinde dosyanızı sonuçlandırmayı hedefliyoruz.

Geçerli bir hasar başvurusu ve teyit işlemlerinin ardından, kefalet senetleri gibi şartlara tabi olmayan ödemeler acil bir şekilde yapılır. Bu durumda, tazmin talebinin geldiği gün içinde, mesai saatleri içinde ödemenizi gerçekleştiririz.

Çağrı merkezimiz tarafından dosya sorumlusuna yönlendirilen durumlarda, dosya sorumlusu en geç 1,5 iş günü içinde dosyanızın son durumu hakkında bilgi talep eden Çağrı Merkezi sorumlusuna bilgi verir.

Başvuru sürecinizi ilk adımdan son adıma kadar çok önemsiyor ve başvurularınızı mümkün olan en kısa sürede sonuçlandırmak için çaba gösteriyoruz. Başvurularınızla ilgili her konuda müşteri temsilcilerimizle sizi sigorta süreciniz boyunca yönlendiriyor ve yardımcı oluyoruz.

Başvurunuzun sürecini takip etmek için bizimle Kolay Hattımız üzerinden iletişime geçebilirsiniz. Kolay Hat temsilciniz tarafından size başvurunuzun durumu hakkında güncel bilgiler sağlanacaktır.

Kolay Hattımızı arayarak başvuru sürecinizin bulunduğu aşama, dosyanızın incelenme durumu ve sonuçlandırılma zamanı hakkında en güncel ve doğru bilgileri öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda başvurunuzun durumunu sorgulama, takip etme, iptal etme ve herhangi bir güncelleme yapma hakkında da bilgi alabilirsiniz.

Evet, başvurunuzun reddedilmesi durumunda sebebini öğrenebilirsiniz. Başvurunuzun reddedilme sebebini size bildiriyoruz ve reddedilen başvurular için, size açıklamasını sunarak nedenini net bir şekilde açıklamaya gayret ediyoruz. Bu şekilde, başvurunuzun neden reddedildiğini anlamanızı sağlamak ve gerekirse düzeltme veya yeniden gözden geçirme isteğinizi değerlendirmek veya daha fazla bilgiye sahip olmanızı mümkün kılmak istiyoruz.

Evet, başvurunuzun reddedilmesi durumunda itiraz etme hakkınız bulunmaktadır. Başvurunuz reddedildiğinde, size bir reddetme açıklaması sunarız. Bu açıklama, reddedilme nedenini ve gerekli görürseniz itiraz etme sürecini anlatır. Başvurunuzun reddedilme nedenine itiraz etmek isterseniz, süreç başvuru türüne göre değişebilmekle birlikte genellikle bir itiraz formu veya yazılı bir itiraz talebi sunmanız şeklinde ilerler.

İtiraz süreci boyunca reddetme nedenini detaylı bir şekilde açıklamanız, gerekli belgeleri sunmanız ve başvurunuzun yeniden değerlendirilmesi için talebinizi iletmeniz gerekebilir. İtirazınızı aldıktan sonra, mümkün olan en kısa sürede başvurunuzu yeniden gözden geçirerek size dönüş yapacağız.

HDI Sigorta herkesin hizmet alabileceği bir sigorta şirketidir. HDI Sigorta sigorta ihtiyacı olan herkes için hizmet vermektedir ve vatandaşlık veya uyruk farkı gözetmeksizin herkesin sigorta ihtiyaçlarını karşılamayı hedeflemektedir.

TEvet, yabancı uyruklu kişiler için sigorta yapılması mümkündür. HDI Sigorta, Türkiye'de yaşayan veya geçici olarak bulunan yabancı uyruklu kişilere de sigorta hizmetleri sunar. Yabancıların sigorta yapabilmesi için genellikle bazı belgelerin sunulması gerekmektedir. Bu belgeler arasında kimlik belgesi, pasaport, ikamet izni gibi dokümanlar bulunabilir.

İptal için gerekli şartlar sağlandığı durumda sigorta poliçenizi iptal etme hakkınız bulunmaktadır. İptal şartları poliçeden poliçeye değişebilmekte olup örnek olarak konut sigortasında konutun satılması, binanın dönüşüm olmayısıyla yıkılması veya isteğe bağlı olarak iptal edilmesi durumları geçerlidir. Fakat kredili olarak konutunuzu satın aldıysanız ve konut kredinizin ödemesi henüz bitmediyse krediyi kullandığınız finansal kurumdan onay almadan konut poliçenizi iptal edemezsiniz. Detaylı bilgi için poliçenizi inceleyebilir veya ürününüze ait ürün sayfasından detaylı bilgi için inceleme sağlayabilirsiniz.

Evet, poliçe kapsamında değişiklik yapma imkanınız bulunmaktadır. Sigorta poliçenizin kapsamında değişiklik yapmak istediğinizde bizimle Kolay Hat üzerinden iletişime geçebilirsiniz. Değişiklik yapabileceğiniz konular arasında poliçenize bağlı olarak sigorta kapsamı, teminat limitleri, ek teminatlar veya poliçe süresi gibi faktörler yer alabilir. Örneğin, araç sigortası poliçenizde, poliçenizdeki kapsama bağlı olarak değişmekle birlikte, araç değeri, poliçe sahibi bilgileri veya ek teminatlar gibi değişiklikler yapabilirsiniz. Konut sigortası poliçenizde ise -yine poliçenizdeki teminatlara göre değişmekle birlikte- konut değeri, poliçe sahibi bilgileri, eşya teminatı veya ek teminatlar gibi değişiklikler yapabilirsiniz. Değişiklik talepleriniz bize ulaştıktan sonra değerlendirilir ve onaylandığı zaman poliçenizin yeni kapsamı ile yeni halini size sunarız.

Sigortanızı kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • 1) Hasar Bildirimi: Sigorta poliçenizde belirtilen hasar durumlarında, hasarınızı sigorta şirketine bildirmeniz gerekmektedir. Bunun için Kolay Hattımızı arayabilir veya hasar bildirim formunu kullanabilirsiniz. Hasar bildirimi yaparken, hasarın ne zaman meydana geldiğini, hasarın türünü ve hasarın neden olduğu zararı ayrıntılı bir şekilde açıklamanız önemlidir.
  • 2) Hasar İncelemesi: Hasar bildirimini aldıktan sonra hasarınızı incelemek için gerekli adımları atarız. Bu süreçte hasarınızın detayını soruşturulabilir veya gerektiğinde ek belgeler veya bilgiler isteyebiliriz.
  • 3) Hasar Değerlendirmesi: Hasarın değerlendirilmesi için gerekli süreci başlatırız. Hasar dosyanız onaylandığı taktirde, hasarın büyüklüğüne ve poliçenizin kapsamına bağlı olarak ödemeniz yapılır, aksi halde dosyanız reddedilir veya ek belge veya bir bilgi ihtiyacı durumunda sizinle iletişime geçilir.
  • 4) Hasar Ödemesi: Hasar dosyanız onaylandıktan sonra hasar ödemesi gerçekleşir. Hasar ödemesi, poliçenizde belirtilen teminat limitleri ve hasarın büyüklüğüne bağlı olarak yapılır. Ödeme, genellikle hasarın tamir masraflarının karşılanması veya hasarın tazmin edilmesi şeklinde gerçekleşir.

Sigorta poliçenizin süresi dolduğunda otomatik bir yenileme yapılmaz. Ancak, poliçe yenileme dönemi geldiğinde size haber veriyor ve yenileme işlemlerini başlatıyoruz.

Poliçenizin yenileme dönemi girdiği anda acenteniz veya temsilcilerimiz size bildirimde bulunur. Bu bildirim genellikle e-posta, SMS veya arama ile gerçekleştirilir. Böylece yenileme sürecinde sizinle iletişim kurarak, poliçenizi yenilemek isteyip istemediğinize göre işlem gerçekleştirilir.Yenilenme sürecinde poliçenizin kapsamını güncelleyebilir veya bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Yenileme ile ilgili daha detaylı bilgi almak veya poliçenizin yenileme dönemi geldiyse yenilemek için Kolay Hat üzerinden bize veya acentenize ulaşabilirsiniz.

Poliçenizin detaylarını poliçe belgenizden öğrenebilirsiniz. Poliçe belgenize Online Müşteri İşlemlerinden hızlıca ulaşabilirsiniz. Poliçe detaylarınızla ilgili detaylı bilgi almak Kolay Hat üzerinden bize veya acentenize ulaşabilirsiniz.

Evet, poliçenizi iptal ettiğiniz taktirde kullanmadığınız gün kadar olan kısmı iade alabilirsiniz. İptal işlemi onaylandığı zaman poliçenizin iade tutarı toplam prim bedeliniz üzerinden hesaplanarak tarafınıza ödenir.

Evet, dosya ile ilgili hukuki bilgi talepleri için destek sağlanabilmektedir. Aynı zamanda poliçenizde hukuki destek teminatı bulunuyorsa bu teminat kapsamında hukuki bir destek alabilirsiniz.

 

Kasko

Kasko ve sigorta, genel olarak birlikte değerlendirilmesi mümkün olmayan iki kavramdır. Kasko, araçlarınızın güvence altına alınması için tercih edebileceğiniz bir sigorta poliçesi iken sigorta bir kişinin ya da kapsam altındaki bir varlığın ileride karşılaşabileceği herhangi bir zararı gidermek için iki taraflı yapılan bir sözleşmedir. Bu nedenle kasko aslında bir sigorta türüdür. Sigorta araç, ev, iş yeri, sorumluluk, ferdi kaza gibi birçok alanda farklı ürünlerle güvence sağlayabilirken Kasko sadece aracınızı ve 3.şahısları IMM teminatıyla koruma altına alır. Özetle sigorta genel bir tanımdır ve kasko da bir sigorta olmakla beraber aracınız özelinde yapılır ve aracınızla karşılaşabileceğiniz risklere karşı aracınıza koruma sağlar.

Kasko poliçesi, aracınızı çeşitli risklere karşı korumanızı sağlar. Ancak, kasko poliçesi bazı durumlarda kapsam dışı kalabilir. İşte kasko kapsamı dışında olan yaygın durumlar:

  • Normal Aşınma ve Yıpranma: Kasko poliçesi, aracınızın normal aşınma ve yıpranma durumlarını kapsamaz. Bu, aracınızın zamanla oluşan doğal aşınma, yıpranma veya mekanik arızaları içerir.
  • İhmal veya Kötüye Kullanım: Kasko poliçesi, aracınızdaki hasarları ihmal veya kötüye kullanım durumlarını kapsamaz. Örneğin, aracınızı yanlış yakıtla doldurmak veya aracınıza gerektiği şekilde bakım yapmamak gibi durumlar poliçe kapsamı dışındadır.
  • Araç Sınırından Fazla Yolcu Taşımak: Eğer aracınızda ruhsatta belirtilenden fazla yolcu taşımaktan kaynaklı bir hasar durumu gerçekleşirse hasar karşılanmaz.
  • Kaza Anında Olay Yerini Terk Etmek: Tedavi ve can güvenliği nedeniyle uzaklaşma durumları dışında, sürücünün kaza yerini terk etmesi veya kaçması durumunda kapsam dışı kalabilir.
  • Ehliyeti Olmadan Araç Kullanmak: Ehliyetiniz olmadan araç kullandığınız taktirde oluşabilecek hasarlar kapsam dışında kalacaktır.
  • Kusurlu Tamir veya Modifikasyon: Eğer aracınızda yapılan tamir veya modifikasyonlar sonucunda hasar oluşursa, bu durum kasko poliçesi kapsamı dışında kalabilir. Kusurlu tamir veya yanlış yapılan modifikasyonlar nedeniyle oluşan hasarlar genellikle poliçe kapsamından çıkar.
  • Teminat Kapsamı: Kasko poliçenizin teminat kapsamı dışında bir hasar gerçekleştiyse bu durumda hasarınız kapsam dışında kalacaktır.
  • Kötü Niyetli Eylemler: Kasko poliçesi, kasıtlı veya kötü niyetli eylemler sonucunda oluşan hasarları kapsamaz. Örneğin, aracınızın çalınması durumunda, kasko poliçesi genellikle hasarı kapsar. Ancak, eğer aracınızı başkasına kasıtlı olarak zarar vermek için kullanırsanız, bu durum poliçe kapsamı dışında kalabilir.

Kasko hesaplaması çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilir. Bu faktörler, aracın modeli, yaşının, kullanım amacının, sürücünün yaşı ve sürüş deneyimi, hasar geçmişi ve poliçe kapsamı gibi maddeleri içerir.

Kasko hesaplanırken en çok dikkat edilen konular aşağıdaki gibidir:

  • Aracın modeli ve yaşına göre risk faktörü: Aracınızın modeli ve yaşına göre, sigorta şirketi tarafından hasar riskiniz hesaplanır. Yeni ve pahalı araçlar, daha yüksek prim ödemesi gerektirebilirken, eski araçlar için de yüksek fiyatlarla karşılaşabilirsiniz.
  • Kullanım amacı: Aracın kullanım amacı, sigorta priminin belirlenmesinde etkili olabilir. Örneğin, ticari araçlar daha yüksek kilometreler nedeniyle daha yüksek bir risk taşıdığından, bu araçlar için daha yüksek prim çıkabilir.
  • Sürücünün yaşı ve sürüş deneyimi: Sürücünün yaşı ve sürüş deneyimi, risk değerlendirmesinde önemli bir faktördür. Genç ve tecrübesiz sürücüler için daha yüksek primlerle hesaplanabilir.
  • Hasar geçmişi: Sürücünün veya aracın geçmişteki hasar kayıtları, sigorta fiyatını etkileyebilir. Daha az hasar kaydı olan veya hiç hasar kaydı oılmayan sürücüler, çok daha uygun fiyatlarla sigortalarını yaptırabilirler.
  • Poliçe kapsamı: Kasko poliçesi, çeşitli teminat seçenekleri sunar. Poliçenin kapsamı arttıkça, prim de artabilir. Bu nedenle, bütçenize ve ihtiyaçlarınıza göre teminatları değerlendirmeniz önemlidir.

Bu faktörler bir araya getirilerek, kasko sigortası fiyatları belirlenir. Her bir müşterinin durumu ve ihtiyaçları farklı olduğundan, sigorta şirketleri bu faktörleri değerlendirerek kişiye özel bir fiyatlandırma yapmaktadır.

Kasko Sigortası, aracınızı olası zararlara karşı korumak için tercih edilen bir sigorta türüdür, ancak zorunlu bir sigorta değildir.

Ancak Trafik Sigortası yasal olarak zorunlu olan bir sigorta türüdür. Trafik Sigortası, aracınızın bir kaza sonucu başkalarına verebileceği maddi zararları karşılamak için yapılması gereken bir sigortadır. Trafik Sigortası yapmadan aracınızı trafiğe çıkaramazsınız.

Kasko Sigortası ise aracınızın kaza, hırsızlık, yangın gibi risklere karşı korunmasını sağlayan bir sigorta türüdür. Kasko Sigortası, Trafik Sigortasının sunduğu teminatları genişleterek, aracınıza gelebilecek olası zararları karşılamayı amaçlar. Ancak Kasko Sigortası yaptırmak zorunlu değildir.

Kasko sigortası yaptırmanın genellikle bir yaş sınırı bulunmamaktadır. Kasko sigortası yaptırmak isteyen herkes, yaşlarına bakılmaksızın bizimle iletişime geçebilir ve kasko sigortası teklifi alabilir.

Kasko Sigortası için herhangi bir yıl sınırı bulunmamakla birlikte ister sıfır araç isterseniz ikinci el bir aracınız için dilediğiniz zaman yaptırabilirsiniz.

Kasko Sigortası en az 1 yıllık yapılmakta olup aracınız için yaptırdığınız tarihten itibaren 365 gün geçerlidir.

Maalesef 1 haftalık Kasko yapılamamaktadır. Kasko Sigortası en az 1 yıllık yapılmakta olup aracınız için yaptırdığınız tarihten itibaren 365 gün geçerlidir.

İnternet üzerinden kasko sigortası teklifi almanız mümkündür. İnternet üzerinden kasko sigortası teklifi almak, kolay, hızlı ve pratik bir yöntemdir. Hemen Kasko Sigortası yaptırmak ve teklif almak için Kasko Ürün Sayfamızı ziyaret ederek sadece TC Kimlik Numarası ve Plaka No girmeniz yeterli! Ardından acentemiz sizi arayacak ve kasko sigortanızı yapmanız için size yardımcı olacaktır.

Kasko, araç sahiplerinin araçlarına koruma sağlamak amacıyla sunulan bir araç sigortası türüdür. Yaşanabilecek hasarlar sonucunda ilgili aracınız risklere karşılık korunur. Standart Kasko poliçelerinde yer alan çarpma, çarpışma, aracın çalınması ve yanması gibi temel risklerin yanı sıra, paketinize bağlı olarak üçüncü kişilere karşı maddi ve bedeni zararlar, doğal afetler, terör olayları, mini onarım hizmetleri, yol yardımı hizmetleri gibi ek teminatlar ve 7/24 Asistans hizmetleri içerebilir. Koltuk ferdi kaza teminatı ve araçta bulunan eşyaların kaybı gibi risklere karşı teminat sunabilen Kasko Sigortası ile aynı zamanda isteğe bağlı değiştirilebilen İhtiyari Mali Mesuliyet (İMM) ve İkame Araç teminatları sayesinde çok daha kapsamlı olarak aracınızı koruma altına alabilirsiniz.

Kasko Sigortası hasarı durumunda para ödemesi için şu adımlar takip edilir:

  • 1) Hasar Bildirimi: Hasar durumunda, sigorta poliçenizde belirtilen süre içinde bize başvurmanız gerekmektedir. Bizimle iletişime geçtiğiniz andan itibaren size hasar bildirim süreci hakkında tüm bilgiler verilecektir. Hasarın nedeni, yer ve zaman gibi detayları doğru ve eksiksiz bir şekilde bildirmeniz önemlidir.
  • 2) Hasar İncelemesi: Bildiriminizden sonra hasarın gerçekleştiği yer ve koşullar ile alakalı hasar incelemesi yapılır. Bu inceleme, hasarın tespit edilmesi, değerlendirilmesi ve poliçede belirtilen kapsam dahilinde olup olmadığının belirlenmesini içerir.
  • 3) Hasar Değerlendirmesi: Hasarın büyüklüğü ve kapsamı değerlendirilerek tazminat, onarım vb. gibi tüm işlemler konusunda değerlendirme yapılarak dosyanız sonuca ulaştırılır.
  • 4) Hasar Ödemesi: Hasarın kapsam dahilinde olduğu ve onaylandığı tespit edildiğinde hasar ödemeniz yapılır. Ödeme, aracınızın tamir masraflarının sigorta poliçesinde belirtilen limitler dahilinde karşılanması, onarımının yapılması veya aracın değer kaybı durumunda araç değeri üzerinden tazminat ödenmesi şeklinde olabilir.
  • 5) Hasarınızın ödemesi genellikle tamirat veya tazminatı yapacak olan servis veya tedarikçiye yapılır. Çoğu durumda sigortalının herhangi bir ödeme yapması gerekmez. Bazı durumlarda ise sigortalı, hasarın tamirini gerçekleştiren servise ödeme yapar ve daha sonra şirketimizden geri ödeme talep eder.

Para ödenmesi süreci sizlere açıklanan şirket prosedürlerimize ve poliçenizin kapsamına bağlı olarak değişebilir. Hasar durumunda, bizimle iletişime geçtiğinizde size hasar ödemesi hakkında gerekli bilgilendirmeyi yapacak ve hangi adımları takip etmeniz gerektiğini aktaracağız.

Kasko Sigortanız kapsamında hasar dosyanız onaylandığı zaman ödemenizi gerçekleştirilir.

Kasko sigortası primi ödemeleri için genellikle kasko sigortası türüne göre değişebilen ödeme yöntemleri mevcuttur. Kasko poliçesi satın almak istediğinizde size bazı seçenekler sunulur. Bu ödeme seçenekleri genellikle şu şekillerde olabilir:

  • Tek seferlik ödeme: Kasko priminin tamamını bir seferde ödersiniz. Bu durumda, poliçe süresi boyunca herhangi bir ödeme yapmanız gerekmez.
  • Taksitli ödeme: Kasko primini birden fazla taksitte ödeyebilirsiniz. Size taksitli ödeme planı seçenekleri sunulur ve primi belirli periyotlarda taksitler halinde ödemenizi sağlar. Bazen bu yöntem kartınızdan çekilerek bloke edilip taksitlendirilebilir veya edilmeden de taksitli satış işlemi gerçekleşebilir.

Ödeme yöntemleri ve taksit seçenekleri ürüne göre değişiklik gösterdiğinden dolayı bize veya en yakın acentenize ulaşarak bilgi edinebilirsiniz.

Genellikle her türlü araca Kasko Sigortası yapılmakla beraber aşağıdaki bazı özel durumlarda yapılamayabilir:

Özel amaçlı araçlar: Kasko sigortası bazen özel amaçlı araçlar için sunulamayabilmektedir. Örneğin, tarım veya inşaat işlerinde kullanılan traktörler, iş makineleri veya karavanlar gibi araçlar kasko kapsamı dışında olabilir.Bu durumda bu araçlar için farklı sigorta çeşitleri düşünülebilir.

İthal veya egzotik araçlar: İthal veya egzotik araçlara kasko sigortası yapılamayabilir veya bu tür araçlar için özel bir sigorta türü gerekebilir. Bu araçlar, yüksek değere sahip, nadir bulunan veya özel onarımlar gerektirebilen araçlardır.

Kasko Sigortası hasarları genellikle kaza sonucu oluşan maddi zararları karşılamayı amaçlar. Kaza durumunda kusurlu olmanız, yani kazanın sizin hatanızdan kaynaklanması, bazı durumlarda hasar ödemesini etkileyebilir. Poliçenizde belirtilen kasko koşullarına ve hasar ödeme şartlarına bağlı olarak, kusurlu olduğunuz durumlarda hasarın tamamının, bir kısmının veya hiçbirinin karşılanmaması gibi durumlar söz konusu olabilir.

Kasko Sigortası, aracınızın risklere karşı korunmasını sağlar. Bu yüzden çizikler de genellikle kaskonuzun mini onarım teminatı kapsamından karşılanarak yaptırılır.

 

Online İşlemler

Evet, online sigorta başvurusu yapabilirsiniz. Online sigorta başvurusu yapmak için hemen ürün sayfalarımızda bulunan formu doldurabilir, Kolay Hattımızı arayabilir veya size en yakın acenteyi bulup iletişime geçebilirsiniz.

Online sigorta başvurusu hızlı ve kolay bir şekilde sigorta poliçesi satın almanızı sağlar. Ancak her sigorta ihtiyacı farklıdır ve bazı durumlarda bireysel danışmanlık veya ek bilgilendirme gerekebilir. Bu nedenle sigorta ihtiyacınız konusunda sorularınız varsa için size en yakın acentemizle veya Kolay Hattımız üzerinden bizimle iletişime geçmek faydalı olabilir.

Maalesef şu anda online olarak sigorta primi ödenememektedir. Sigorta priminizin ödemesini hızlı bir şekilde yapabilmek için acentenizle iletişime geçebilirsiniz. Acenteniz mevcut değilse size en yakın acenteyi hemen öğrenebilirsiniz.

Online İşlemler için herhangi bir üyelik gerekmemektedir. Poliçe sorgulama, hasar dosyası sorgulama, mini hasar randevu işlemleri dahil tüm işlemlerinizi üye olmadan müşteri bilgileriniz ile Online İşlemler menüsünden hızlıca yapabilirsiniz.

Hasar durumunda, web sitemizdeki Online Müşteri İşlemleri alanından hasar ihbarı yapabilirsiniz. Hasar bildirimi yapmak için Hasar İşlemleri bölümü üzerinden hızlıca hasar anında ihtiyacınız olan bilgilere erişebilirsiniz.

 

Teklif Alma

Sigorta teklifi alırken genellikle TC Kimlik Numarası, Telefon Numarası ve teklif almak istediğiniz ürüne bağlı olarak değişebilen bazı bilgiler gereklidir. Ürüne göre değişebilen bilgiler içerisinde araç sigortaları için Plaka No, konut ve iş yeri sigortaları için UAVT kodu veya adres, seyahat sigortaları için seyahat edilecek ülke ve seyahat tarihleriniz örnek olarak verilebilir.

Bize, Kolay Hattımız üzerinden ulaşmanız sonrasında sizi en yakın acentemize yönlendiriyoruz. Acentemiz sigorta ihtiyacınızı tam olarak anlayarak en kısa süre içerisinde size en uygun olan teklif tutarı, bilgileri ve belgesini iletmektedir.

"Evet, hızlı bir şekilde online sigorta teklifi alabilirsiniz. Online sigorta teklifi almak için hemen ürün sayfalarımızda bulunan formu doldurabilir, Kolay Hattımızı arayabilir veya size en yakın acenteyi bulup iletişime geçebilirsiniz.

Online sigorta teklifi hızlı ve kolay bir şekilde sigorta fiyatı almanızı sağlar. Ancak her sigorta ihtiyacı farklıdır ve bazı durumlarda bireysel danışmanlık veya ek bilgilendirme gerekebilir. Bu nedenle sigorta ihtiyacınız konusunda sorularınız varsa için size en yakın acentemizle veya Kolay Hattımız üzerinden bizimle iletişime geçmek faydalı olabilir.

Teklifinizde belirtilen tutar teklif belgenizin geçerli olduğu süre sonuna kadar geçerlidir ve prim tutarı teklifinizde değişiklik yapılmadığı sürece değiştirilmez. Teklifinizde değişiklik yapma durumunuzda prim tutarınız değişebilir.

Sigorta teklifi oluşturulurken çeşitli kriterlere bakılır. Bunlar arasında:

  • Sigortalanacak Kişi veya Nesne: Sigortalanacak kişinin özellikleri, yaşı, cinsiyeti vb. veya nesnenin türü, değeri, eski veya yeni olması ve durumu sigorta teklifi üzerinde etkili olabilir. Örneğin, araç sigortası için aracın markası, modeli, trafiğe çıkış tarihi, hasar geçmişi vb. göz önünde bulundurulabilir.
  • Sigorta Ürünü Türü: Sigorta talebinizin ürün türü de önemli bir faktördür. Örneğin, sağlık sigortası için yaşınız, sağlık durumunuz, geçmişteki tıbbi geçmişiniz ve talep ettiğiniz teminatlar dikkate alınabilir.
  • Risk Faktörleri: Sigortalanacak kişinin veya nesnenin sigorta talebinin potansiyel riskleri değerlendirilir. Örneğin, ev sigortası için konutun bulunduğu bölge, yapısal özellikler, hırsızlık ve yangın riskleri gibi faktörler göz önünde bulundurulabilir.
  • Sigorta Teminatları: Talep ettiğiniz sigorta teminatları da teklif üzerinde etkili olacaktır. Talep ettiğiniz teminatların kapsamı, limitleri ve ek hizmetler birer kriter olarak öne çıkmaktadır.
  • Geçmiş Sigorta Deneyimi: Daha önceki sigorta deneyiminizi ve sigorta poliçelerinizdeki hasar geçmişinizi de göz önünde bulundurabilir.

Teklifi reddetseniz de teklif iptali söz konusu olmaz ve teklif bitiş tarihine kadar geçerlidir. Teklifinizin geçerlilik süresi sona ererse talep etmeniz halinde tekrar yeni bir teklif oluşturulur ve size iletilir. Yeni oluşturulan teklifte prim, teminatlar vb. değişiklikler olabilir.

Teklifinizin fiyatı teklife dahil edilen teminatlar kapsamında belirlenmektedir. Teklif maliyetinizi düşürmek için teminatlarınızı acentenize danışarak düzenleyebilir, ihtiyacınız olmayan teminatları çıkartabilir veya teminatların limitini düşürebilirsiniz. Aynı zamanda maliyeti düşürmek için daha dar kapsamlı bir ürün seçebilirsiniz, örneğin genişletilmiş kasko yerine daha temel kapsamlı bir araç sigortası istiyorsanız dar kapsamlı kasko tercih edebilirsiniz.

Teklif ile ilgili herhangi bir istisna teklif dökümanınızda belirtilir. Teklif belgenizde istisna olup olmadığını öğrenmek için ilgili belgeyi acentenizden isteyerek inceleyebilir veya Kolay Hattımızı ya da acentenizi arayarak öğrenebilirsiniz.

Teklif ile ilgili herhangi bir sınırlama teklif dökümanınızda belirtilir. Teklif belgenizde sınırlama olup olmadığını öğrenmek için ilgili belgeyi acentenizden isteyerek inceleyebilir veya Kolay Hattımızı ya da acentenizi arayarak öğrenebilirsiniz.

Karar verdiğiniz sigorta ürünü için teklif alma sürecini hızlı ve kolay bir şekilde tamamlayabilirsiniz ancak her sigorta ihtiyacı farklıdır ve bazı durumlarda teminatlar ve diğer ürünlerle ilgili bireysel danışmanlık veya ek bilgilendirme ihtiyacınız olabilir. Bu nedenle sigorta ihtiyacınız konusunda sorularınız varsa için size en yakın acentemizle veya Kolay Hattımız üzerinden bizimle iletişime geçmek faydalı olabilir.

Teklifte yer alan detay bilgiler konusunda her türlü açıklama için Kolay Hattımızı arayabilir veya teklifi aldığınız acenteniz ile iletişime geçebilirsiniz.

Teklif belgenizde belirtilen prim tutarı dışında genellikle herhangi bir ek ücret alımı söz konusu değildir.

İndirim, kampanya ve promosyonlar dönemsel olarak yapılmakta olup internet sitemiz, acentelerimiz ve Kolay Hattımız üzerinden duyurulmaktadır. Müşterilerimize özel olarak yapılan kampanyalarımız olduğunda direkt olarak müşterilerimizi haberdar etmekteyiz.

Teklifinizde belirtilen sigorta kapsamı yeterli gelmediyse kolayca teklif üzerinde değişiklik yaparak istediğiniz teminatları genişletebilir veya daraltabilirsiniz. Yeni oluşturulan teklifiniz anında size iletilir ve dilerseniz poliçeleştirebilir yani satın alabilirsiniz.

 

Acente

Acentelik başvurusu yapmak için hemen Acentelik Başvurusu sayfasını ziyaret edebilirsiniz. Başvuru formunu doldurmanızın ardından en kısa süre içerisinde sizinle iletişime geçerek başvuru sürecini sizinle birlikte tamamlayacağız.

Yetkili acentelik için birtakım gerekli yeterlilikler bulunmaktadır:

  • Ön yeterlilik koşulları sağlanmış olmalıdır.
  • Gerçek veya Tüzel kişilerde veya yetkili ya da ortaklarında aranan yeterliliklere sahip olunmalıdır.
  • Kabul edilen teminat türlerine uyumlu olunmalıdır.

Bu yeterliliklerle ilgili bilgi almak için hemen Acentelik Başvurusu sayfasını inceleyebilirsiniz.

Evet, gerçek kişi olarak yetkili acentemiz olabilirsiniz. Gerçek kişi için aranan yeterlilikleri öğrenmek için hemen Acentelik Başvurusu sayfasını inceleyebilirsiniz ve dilerseniz başvurunuzu gerçekleştirebilirsiniz.

Tüm acentelik ile ilgili mevzuat, detaylı bilgi için (www.mevzuat.gov.tr) T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sisteminden yararlanabilirsiniz.

Şirketimizin Acentelik Tesisi Olarak Kabul Ettiği Teminat Türleri

  • Banka teminat mektubu (mektup örneğini ilgili bölge müdürlüğümüzden temin edebilirsiniz)
  • Gayrimenkul ipoteği (Kat irtifakı kurulmuş mesken ya da iş yeri niteliklerinde olan taşınmazlar kabul edilmektedir)
  • Nakit teminat (blokaj). Teminat rakamları bölge ve il bazında farklılık göstermekte olup detaylı bilgiyi bölge müdürlüklerimizden edinebilirsiniz.

Poliçe yenilemeleriniz acente üzerinden yapılmaktadır. Eğer poliçenizin yenileme zamanı yaklaşıyorsa hemen acenteniz ile iletişime geçerek poliçe yenileme işleminiz yaptırabilirsiniz.

Acentelerimiz elementer branşlarda araç, ev ve iş yeri (yangın), sağlık, nakliyat, mühendislik, devlet destekli tarım sigortaları ve cep telefonu sigortaları alanlarının yanı sıra Zorunlu Trafik Sigortası ve DASK (Zorunlu Deprem Sigortası) gibi bütün mevcut ürünlerimiz için hizmet sunmaktadır.

Acentelerimiz üzerinden kasko ve araç sigortaları dahil olmak üzere tüm mevcut sigorta ürünlerimiz için başvuru yapabilir, teklif alabilir ve poliçenizi hızlı bir şekilde satın alabilirsiniz.

Acenteniz üzerinden her türlü başvurunuz hızlı bir şekilde yürütülür. Başvurular mevcut şirket politikamız kapsamında değerlendirilmektedir. Başvurunuzla ilgili herhangi bir yardıma ihtiyacınız varsa Kolay Hat üzerinden bize ulaşarak talep veya şikayetlerinizi iletebilirsiniz.

 

Ödeme İşlemleri

Evet, satın almak istediğiniz ürünün prim ödemesini acentenize elden nakit olarak yapabilirsiniz.

Teklif almak için herhangi bir ücret ödemenize gerek yoktur, dilediğiniz ürün için teklif almak hızlı, kolay ve tamamen ücretsizdir.

Poliçenizi satın alırken ödemede nakit, kredi kartı ve acentenizin kabul ettiği tüm diğer ödeme yöntemlerini kullanabilirsiniz.

Sigorta ödemelerinizin otomatik ödeme talimatı hakkında bilgi almak için otomatik ödeme sırasında hizmet aldığınız finansal kurum ile iletişime geçebilirsiniz.

Sigortanızı satın alırken ödeme işlemlerinizi gerçekleştirmek için acentenizle iletişime geçebilir ve tüm işlemlerinizi hızlı ve güvenli bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

 

Genel Sorular

Sigortalı aracın bir kimsenin ölümüne neden olması halinde; ölenin defin masrafları ile ölen kişinin yardımından mahrum kalanlara destekten yoksun kalma zararı, sigortalı aracın bir kimsenin yaralanmasına neden olduğunda; bu kimsenin tamamen veya kısmen çalışamaz hale gelmesi nedeniyle doğan zararlar sonrasındaki ekonomik mahrumiyetleri; şahsın çalışma gücünün tamamen veya geçici olarak azalması ya da yok olmasından doğan zararları karşılamaktadır. Kara Yolları Trafik Kanunu’na göre, trafiğe çıkan her araç bu sigortayı yaptırmak zorundadır. Aksi takdirde, aracın trafiğe çıkması engellenir.

Ev, iş yeri veya aracınızda meydana gelecek bir hasar halinde 0850 222 8 434 Kolay Hat‘ı arayarak HDI Hasar İhbar Hattı’na hasar ihbarında bulunmalısınız. Daha ayrıntılı bilgi almak için lütfen Hasar İşlemlerini tıklayın.

HDI Sigorta Trafik Sigortası yardım hizmetlerini görmek için tıklayın

 

Makine Kırılması Sigortası

Makine Kırılması Sigortasında 7 yaşına kadar olan makineler teminat altına alınabilmektedir.

Yangın, Kaza, Nakliyat gibi branşlarda poliçesi olan sigortalılarımıza iş makinesinde teklif verebilmekteyiz.

 

Nakliyat Sigortaları

Hayır. Kamyon klozu teminatına hırsızlık ve ıslanma rizikoları dahil değildir.

Kullanılmış emtialara ve açık kasa kamyonlarla yapılan sevkiyatlara, şirketten şirkete değişmekle birlikte genelde geniş teminat verilmek istenmez.

Gemi ile yapılan sevkiyatlarda söz konusu gemi dökme yük taşıyor ve 10 yaşından, diğer yükleri taşıyor ve 15 yaşından büyükse Gemi Yaş Zammı ek primleri alınır.

Emtia (yük) sigortaları yükün sahipleri tarafından yaptırılır. Taşıyıcı sorumluluk sigortaları ise sadece nakliyatçı firmalara yapılabilen bir sigortadır. Nakliyatçı firmalar taşıdıkları malların herhangi bir hasar veya ziyana uğraması nedeniyle doğabilecek sorumluluklarına karşı, bir limit dahilinde sigorta yaptırabilir.

Dar teminat geminin batması, taşıma aracının yanması, çarpması, devrilmesi, yanması gibi haller sonucunda taşınan yüke gelebilecek hasarları karşılar.

 

Kara Yolları Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası

Trafik poliçelerinde araç satışı olduğu zaman poliçe yeni alıcıya geçmez. Araç sahibi mevcut poliçesini iptal ettirir ve kalan gün kadar prim iadesini alır. Yeni alıcı kendi adına aracın tescil tarihine göre yeni bir poliçe tanzim ettirir.

Hasarsızlık indirimi devam eder. Ancak, poliçe bitiş tarihinden itibaren her 30 gün için %5 zamlı prim alınır. Bu uygulamada alınacak en fazla zam yüzdesi %50’ dir.

Kısa süreli poliçeler, aracın geçici plaka olması ve yabancı plaka olması halinde tanzim edilir.

Sigortalının uyruğunun yabancı ve işleten olarak kullandığı aracın da yabancı plakalı olması durumunda; 4. basamaktan, pasaport bilgileri baz alınarak poliçe tanziminin gerçekleştirilmesi, Sigortalının uyruğunun yabancı ve işleten olarak kullandığı aracının Türk Plakalı ve CA-CZ/MA-MZ serisinden bir plaka sahibi olması durumunda; ruhsat bilgisine bağlı olarak poliçe tanziminin gerçekleştirilmesi, (pasaport bilgisi talep edilerek) Sigortalının uyruğunun yabancı ve işleten olarak kullandığı aracının Türk Plakalı ve CA-CZ/MA-MZ serisi dışında bir plaka serisine sahip olması durumunda; vergi kimlik numarası beyan edilerek ruhsat bilgisine bağlı olarak poliçe tanziminin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Tescil tarihinden 30 gün sonra, her 30 gün için %5 zamlı prim alınır. Bu uygulamada alınacak en fazla zam yüzdesi %50’ dir.

Sigortalı, rizikonun gerçekleşmesi halinde, sorumluluğunu gerektirecek bir olayı, haberdar olduğu andan itibaren beş gün içinde sigortacıya ihbar etmek zorundadır. Zarar gören ise, kazaya neden olan kişiyi öğrendiği tarihten itibaren 2 yıl içinde talebini bildirmek zorundadır. Ancak bu süre her halükarda kaza tarihinden itibaren 10 yıl süre ile sınırlıdır. Bu süre bittikten sonra yapılacak talepler karşılanmaz.

Poliçe süresi içinde işletenin değişmesi halinde, sigorta poliçesi, işletenin değiştiği tarihten itibaren on gün sonra iptal olur. Sigorta teminatı, yeni işleten için herhangi bir işleme gerek kalmaksızın iptalin hüküm ifade ettiği tarihe kadar geçerlidir. Sigorta şirketi işletenin değiştiği tarihe kadar hak kazandığı primi gün esasına göre tespit eder ve fazlası sigorta ettirene geri verilir.

Trafiğe ilk kez çıkan araçlara (0 km. veya yeni tescil) 4. basamaktan poliçe tanzim edilir.

Poliçe tanzim edilirken herhangi birinin adına poliçe tanzim edilir. Diğer şahıslara ait bilgiler poliçe üzerine açıklama olarak yazılır.

 

İşveren Sorumluluk Sigortası

Evet. Ancak işverenin sosyal yardım gayesiyle temin ettiği araçlarla personelinin ev/iş arasında taşınması sırasında meydana gelebilecek trafik kazalarını, meslek hastalıklarını, manevi tazminat taleplerini, görev seyahatlerini de sigorta etmek mümkündür.

Bu sigorta, işverenin, T.C. tabiyetinde ve SSK Kanununa göre istihdam ettiği personelinin bir iş kazası sonucu ölümlü/ölümsüz bedeni bir zarara uğraması halinde; zarar gören çalışanın veya hak sahiplerinin işverenden tazminat talep etmesi ve/veya SSK’nın işçiye ödeyeceği tazminatı işverene rücu etmesi halinde bu rücuyu da karşılayan bir sigorta türüdür.

 

Oto Kaza Sigortaları

En yakın polis ya da jandarma karakoluna müracaatla zabıt tutturmanız gerekmektedir. Aracınız yürür durumda değilse ve HDI Sigorta'dan kasko sigortanız varsa, Çağrı Merkezi'mizi 7/24 arayabilir aracınızın size en yakın onarım servisine götürülmesi için çekici hizmetimizden faydalanabilirsiniz.

Sigorta Murakabe Kanunu’na göre; kredi veren kuruluş sözleşme ile krediye konu olan aracın sigortalanmasını şart koşabilir, fakat sigortanın belirli bir şirkete yaptırılmasına ilişkin şartlar hükümsüzdür.

Cam ve far hasarlarında ilk defada hasarsızlık indirimi bozulmaz.

KDV ödemesini yapabilmek için fatura aslının hasar dosyasında bulunması gerekmektedir. Faturanın aslının gönderilmesi halinde, KDV tutarı hasar tazminatına eklenecektir.

Hayır. Trafik sigortası, sadece aracınız ile başkalarına vermiş olduğunuz zararı karşılar. Kendi aracınızla ilgili hasarlar, başka bir sigorta sözleşmesinin konusunu oluşturan kasko sigortasından karşılanır.

Kusurun 8/8 karşı tarafta olduğu kazalarda, kaskoyu devreye sokmanız halinde, hasarsızlık indirim hakkınız bozulmaz.

Mevzuata göre araçlara ilişkin mülkiyet değişikliği ancak noter satışı ile mümkündür. Aracınızın el değiştirme işi noter kanalı ile yapılmadığı için işleten sıfatınız kaybolmadığından, aracınızın karışmış olduğu her türlü kazada yükümlülüğünüz devam eder.

 

Elektronik Cihaz Sigortası

5 yaşa kadar olan elektronik cihazlar teminat altına alınabilmektedir.

 

Birleşik Kasko Sigortası

Sigorta poliçeleri 1 yıl süre için hazırlanır. Yıl sonunda yapılan poliçenin yenilenmesine tecdit denir. Tecdit müşterinin isteği doğrultusunda tanzim edilir.

Sigorta edilen taşıtın poliçe üzerinde yazılı bulunan sigorta bedeli (radyo-teyp, telsiz, telefon, taşınan emtia ve benzeri ek teminatlar hariç) poliçede kayıtlı yıllık azami oranda artışa tabidir. Bu oran hiçbir şekilde aynı dönem içinde geçerli olan poliçede yazılı enflasyon oranını geçemeyeceği gibi hiçbir şekilde aracın hasar tarihindeki piyasa değerinin üzerinde olamaz.

Sigortalanan aracın fabrika çıkışı orijinalinde olmayan aksesuarlar poliçede belirtilmediği sürece teminata dahil değildir. Araca sonradan monte edilen aksesuarlar (radyo-teyp, kolon, çelik jant, özel lastik, telsiz, telefon ve diğer aksesuarlar) sigorta bedeli belirtilerek ve primi ödenerek teminata dahil edilebilir.

Kasko sigortalarında sigorta şirketi değişikliklerinde hasarsızlık indirimleri Tramer kayıtlarında kontrol edilerek devam ettirilir. Ayrıca araç değişikliklerinde de hasarsızlık indirimleri devam ettirilir.

Trafik poliçelerinde bir hasar alınmış ise yenileme döneminde uygulanan hasarsızlık indirimi bir alt kademeye iner.

Sigorta sözleşmesi süresince poliçe üzerinde yapılacak tüm değişikliklerin yapıldığı ek belgeye zeyilname denir ve zeyilname sigorta poliçesinin ayrılmaz ekidir. Zeyilname poliçe ile bir hüküm ifade eder.

Kasko Sigortası Genel Şartlar’ının C.5 maddesine istinaden aracın mülkiyetinde bir değişiklik olduğu takdirde (noter satışı olsun olmasın) poliçe münfesih (iptal) olarak kabul edilir ve bu tarihten sonra olası hasar talepleri karşılanmaz. Poliçe iptal edilerek kalan sürenin primi sigortalıya iade edilir. Yeni alıcıların kendi adlarına poliçe yaptırmaları gerekmektedir.

Anlaşmalı servislerimizde eksper çağırılması, dosyanın takibi gibi işlemleri servisimiz gerçekleştirmektedir. Bu servislerde hasarla ilgili herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur. Aracınız tamir edildikten sonra sadece teslim alma formunu imzalayarak aracınızı teslim alabilirsiniz.

Evet mümkündür. Yük taşımaya uygun araçlarda (kamyonet, kamyon, tanker) sigorta ettirilen taşıtta taşınan ve taşıt sahibine ait olan emtia, taşıtın uğrayacağı tam kasko hasarları sonucunda zarar görmesi halinde poliçede yazılı değer üzerinden sigorta kapsamına alınmaktadır.

Çalınan aracın bulunması için ilgili makamların yapacakları araştırmalar 30 gün içinde sonuç vermediği takdirde, ilgili makamdan aracın bulunamadığına dair yazı alınarak, sigortacı tazminatı öder. Bu ödemeyi takiben çalınan araç bulunduğu takdirde, bu durumu sigortalı yazı ile sigortacıya derhal bildirmekle yükümlüdür. Sigortalı, aldığı tazminatı iade ederek aracını geri alabilir veya aracını sigortacıya devreder.

 

Ferdi Kaza Sigortası

Ani, irade dışı ve harici bir etkinin olması gerekir. Mesela düşmek, trafik kazası geçirmek, yanıklar gibi. Buna karşılık hastalık, intihar, sarhoşluk, her türlü cerrahi müdahale ise kaza sayılmaz.

Ferdi Kaza Sigortası satın aldığınızda, coğrafi bir kısıtlama yoktur. Dünyanın her yerinde geçerlidir.

Sigorta primleri sanılanın aksine son derece ekonomiktir. Sigortalının mesleğine göre değişen bir tarifesi vardır.

Ferdi Kaza Sigortası, kaza sonucu yani ani, harici ve irade dışı bir etki ile kişinin ölmesi veya sürekli sakat kalması hallerinde tazminat ödeyen bir sigorta türüdür.

Ölüm ve sürekli sakat kalma hallerinin yanı sıra sigortalı isterse kaza sonucu tedavi masrafları ve yine kaza sonucu geçici olarak çalışamama durumunda, kaza tarihinden itibaren en fazla 200 gün süre ile çalışılamayan her gün için gündelik tazminat ödeyen ek teminatlar da mevcuttur.

Her sigortada olduğu gibi, bazı haller sigortalı isterse ek sözleşme ile teminata dahil edilebilir. Deprem de bunlardan biridir. Ayrıca spor yapmak, motosiklet kullanmak, terörist eylemler sonucu oluşan zararlar da istenirse satın alınabilir.

 

Herkese Sağlık, Ferdi Kaza ve Acil Sağlık Sigortası

Kronik olmayan ve ani olarak ortaya çıkan sağlık sorunlarıdır. Örneğin, yüksek ateş, ilk kalp krizi, ani yanıklar, daha önceden var olmayan mide, safra kesesi vb. hastalıklardır.

Bu poliçeyi 1–70 yaş aralığındaki herkes satın alabilir.

Bu poliçe teminatları Türkiye ve KKTC sınırları içinde geçerlidir.

HDI Herkese Sağlık Ferdi Kaza ve Acil Sağlık Sigortası, yüksek sağlık sigorta primlerini karşılayamayan kişiler için ekonomik bir sigorta türüdür. Bu sigorta 10.000 ABD dolarına kadar kaza sonucu oluşan tedavi masrafları ile son 12 saat içinde ortaya çıkan acil sağlık sorunlarını 10.000 ABD dolarına kadar karşılayan bir sigorta paketidir. Bunlara ilaveten hastanede yatılan her gün için 50 ABD doları yatma parası da ödenmektedir.

Bu poliçe kapsamında, acil sağlık sorunlarınızda 0850 222 8 434 numaralı telefondan HDI Kolay Hattını arayarak ambulans hizmeti veya 365 gün 24 saat sağlık sorunlarınız için danışmanlık hizmetinden de ücretsiz yararlanabilirsiniz.

Sigorta primleri sanılanın aksine son derece ekonomiktir. Sigortalının mesleğine göre değişen bir tarifesi vardır.

  • Tıbbi aciliyet gerektirmeyen veya cerrahi bir prosedürün sonucu olmayan bir tedavi amacı ile yapılan kozmetik veya plastik ameliyatlar,
  • Sigortalının bir tıp mensubu tarafından aksi kararlaştırılmadığı sürece uyuşturucu alkol veya narkotiklerin etkisi altında uğradığı kaza veya yaralanmalar,
  • AIDS veya buna yol açan HIV virüsü ve/veya buna dönüşebilecek veya bundan kaynaklanabilecek hastalıklar,
  • Poliçenin tanziminden önce var olan veya teşhisi konulmuş veya tedavi edilmiş olan kanser veya bunun sonucu olan hastalıkların tekrarlanması,
  • Sonradan ortaya çıksa bile doğuştan gelen (konjenital) ve önceden var olan bir rahatsızlık sonucu hastaneye gitme,
  • Hamilelik ve doğum,
  • Tıbben gerekli olmayan tedavi veya kendi kendine tedaviye karar verilmesi,
  • Türk kanunları çerçevesinde bir suç işlenmesi yüzünden ortaya çıkan kaza sonucundaki hastalanma ve yaralanmalar,
  • Herhangi bir zihinsel ve ruhsal durum,
  • Kendine kasten zarar verme,
  • Herhangi bir rutin tıbbi bakım veya tedavi,
  • Hastaya ait özel giderler (telefon, minibar, kantin vb.), refakatçi giderleri ve tek kişilik birinci sınıf normal oda giderlerini aşan tutarlar teminat kapsamı dışındadır.

 

Seyahat Sigortası

Seyahat sigortası, yurt içi veya yurt dışı seyahatlerinizde sağlık veya kaza sonucu tedavi giderleri, yaralanma veya hastalık nedeni ile sigortalının nakli, vefat eden sigortalının nakli, tarifeli uçuşlarda kaybolan bagajın bulunması, sigortalıya ulaştırılması vb. gibi çok çeşitli teminatlar veren bir sigorta türüdür. Bu sigorta aynı zamanda, ülkelerine girişte vize zorunluluğu koyan ülkelerin, vize işlemleri sırasında istedikleri bir sigorta türüdür.

 

Yangın Sigortaları

Enflasyonun yüksek olduğu dönemlerde eksik sigortayı önlemek amacıyla o yıl için tespit edilmiş orana göre enflasyona endeksli poliçe satın almak gerekir.

Öncelikle DASK tarafından daire binanızı deprem teminatına karşı sigorta ettirmeniz gerekir. Ayrıca eşyalarınıza ve DASK bedelinin üzerinde kalan bina bedeline deprem teminatını özel sigortadan yaptırabilirsiniz.

Sigorta bedelinin sigorta değerine eşit olması gerekir. Eksik sigorta, sigorta bedelinin sigorta değerinden düşük olmasıdır. Eksik sigorta edilmesi halinde, kısmi hasarlarda, sigorta bedelinin sigorta değerine olan oranına göre ödeme yapılır.

Örneğin: Binanın değeri 10.000 TL ancak siz 5.000 TL sigorta bedeli ile sigorta ettirdiniz. Kısmi bir hasarda 2.000 TL lik bir zararınız oluştu. Sigortalıya ödenecek tazminat; 2.000 x 5.000 / 10.000= 1.000 TL dir.

Görüldüğü gibi gerçek değer üzerinden sigorta ettirmeniz büyük önem taşımaktadır.

Dairenizin dışında bahçıvan evi, garaj, su deposu, kazan dairesi, kapıcı dairesi, asansör, yürüyen merdiven, yıldırımlık, televizyon anteninin hissenize düşen bölümleri otomatik olarak teminata dahildir.

Konut paket sigortanızda dahili su teminatınızın ve komşularınıza karşı sorumluluk sigortanızın olması gerekir.