Hasar İhbar ve Dosya Takip Merkezi: 444 8 434

Hasar Anında Yapılması Gerekenler

KASKO HASARLARINDA

I. Hasar

Şirketimizden Kasko Sigortası yaptırmış olan sevgili müşterilerimiz:

 

a)Tek taraflı hasarlarda
7 GÜN/24 Saat Ekspres Eksper Hizmeti: Tek taraflı tüm hasarlar için 444 8 434 numaralı telefonu arayarak, kaza anında hadise yerine eksper görevlendirilmesini talep ediniz.

 

 

b)Zabıt
Aracınız bir kazaya karışmış ise (çift taraflı) zabıt tutulması için aracınızı olay yerinden hareket ettirmeyiniz. Zabıt tutulduktan sonra, tasdikli suretlerini alınız.

 

 

c)HDI 7 GÜN/24 Saat Ekspres Eksper
Eğer aracınız yürüyebilecek durumda değil ise, 7 GÜN/24 Saat Ekspres Eksper (444 8 434)hizmetlerinden biri olan ücretsiz çekici hizmetinden yararlanarak, aracınızı en yakın tamirhaneye çektirebilirsiniz. 7 GÜN/24 Saat Ekspres Eksper dışı çekici hizmeti talep ederek yapacağınız çekici masrafları karşılanmayacaktır.

 

 

d)Anlaşmalı Tamir Servisleri
Gerekli resmi işlemlerden sonra aracınızı anlaşmalı servislerimizden birisine çekmenizi tavsiye ediyoruz. Aracınızı anlaşmalı servisimize çektiğiniz anda bütün anlaşmalı servislerimizde mevcut olan on-line bilgisayar hattı sayesinde hasar ihbarı yapılmakta ve hasar dosyası açılarak eksperimize ihbar bilgileri gitmekte ve 24 saat içinde ekspertiz yapılmaktadır.

 

Poliçe türüne göre anlaşmalı servislerimizi tercih ettiğiniz taktirde, aracınızın tamiratı en kısa sürede yapılacak, servis güvencesi altında ve herhangi bir ücret talep edilmeden tarafınıza teslim edilecektir.

 

e)İhbar Verilmesi
Anlaşmalı servislerimiz dışında bir servise aracınızı çektiyseniz, 444 8 434 no'lu telefondan hasar ihbarı yapabilir ve dosyanız hakkında bilgi alabilirsiniz.

 

 

II. Çalınma Ek Teminatları

Aracınızdan çalınan, poliçede ek teminat olarak belirtilen aksesuarların, şirketimizden talep edilebilmesi için trafik veya asayiş birimlerine hırsızlık müracaat tutanağı tutturulması gerekmektedir.

 

 

III. Araç Çalınması

Aracınızın çalınması durumunda bölgenin bağlı olduğu karakola müracaat etmeniz gerekmektedir. Size verilecek müracaat tutanağının bir suretiyle şirketimize ihbar yapmanız akabinde hasar işlemleriniz başlayacaktır. Şirketimiz tarafından henüz ödeme yapılmadan aracınız bulunursa, aracınızdaki mevcut hasarlar tazmin edilir.

 

TRAFİK HASARLARINDA

Şirketimizden Zorunlu Mali Sorumluluk (Trafik) sigortası yaptırmış olan müşterilerimiz;

Aracınız bir kazaya karışmış ise zabıt tutulabilmesi için aracınızı olay yerinden hareket ettirmeyiniz. Kusurlu olarak karışmış olduğunuz kazada, mağdur araç sahibini sigorta şirketinizin önereceği anlaşmalı tamir servislerimize yönlendirmeniz, hem sizin hem de karşı araç sahibinin menfaatine olacaktır. Hasar durumunda 444 8 434 no'lu telefonlardan hasar ihbarında bulunulabilir.

Trafik poliçesi ekinde, kusurlu olarak hasar vermiş olduğunuz karşı aracın tamirinin gerçekleştirilebileceği servislerin bir listesi yer almaktadır. Bu liste aracınızın plaka kodunun ait olduğu ildeki servisleri içermekte ve marka bazında seçim yapabilmenizi sağlayacak şekilde düzenlenmiştir.

Trafik sigortalarında hasar ödemesi, kusur oranına göre yapılır.

YANGIN HASARLARINDA

Şirketimizden Yangın (konut veya işyeri) poliçesi yaptırmış olan müşterilerimiz;

İtfaiyenin yangın söndürme çalışmaları bitmesinin ardından öncelikle şirkete hasar ihbarı yapılmalı ve hemen, hiçbir malı atmadan hasarlı ve hasarsız malları ayırarak gerekli kurtarma çalışmaları yapılmalıdır. Şirketimiz tarafından görevlendirilen eksperin olay yerine gelmesi akabinde, gerekli bilgi ve doküman aktarımı yapılmalıdır.

Hırsızlık olayı ile karşılaşıldığında, ev ve işyerinde hiçbir malın yerini değiştirmeden ve dokunmadan karakol tutanağı tutturularak şirketimize ihbar yapılmalıdır.

NAKLİYAT HASARLARINDA

Nakliyat hasar ihbarı, poliçe genel şartlarının 22. maddesinde yazılı esaslar dikkate alınarak ve hasar öğrenilir öğrenilmez en seri şekilde HDI SİGORTA A.Ş. Genel Müdürlüğü ya da en yakın Bölge Müdürlüğü ya da acenteye yapılmalıdır.

Sigortalı; hasarın büyümemesi için, sigortalı değilmişcesine davranmalı ve önlem almalı, hasarın meydana gelmesinde sorumlu olan tüm 3. şahıslara karşı sigortacının rücû haklarını korumalıdır.

Sigortacı, hasar ihbarını alır almaz olay yerine eksper gönderir, eksper derhal incelemelere başlar ve en kısa zamanda eksper raporunu sigortacıya ulaştırır. Yurtdışında meydana gelen hasarlar için dünyanın hemen her yerinde hizmet veren Lloyd's Acenteleri vasıtasıyla ekspertiz işlemi yaptırtılır.

MÜHENDİSLİK HASARLARINDA

Mühendislik hasar ihbarı, poliçe genel şartlarının 11.maddesinde yazılı esaslar dikkate alınarak ve hasar öğrenildiğinde en seri şekilde HDI Sigorta A.Ş. Genel Müdürlüğü veya en yakın Bölge Müdürlüğü veya acenteye ihbarda bulunulmalıdır.

Sigortalı:

  • Sigortalı değilmişcesine gerekli kurtarma ve koruma tedbirlerini almak ve bu maksatla sigortacı tarafından verilen talimata elinden geldiği kadarıyla uymakla,
  • Hasarın sebebi ile hangi hal ve şartlar altında vukua geldiğini tayine ve ziyan ve hasar miktarıyla delilleri tespite yararlı ve ve sigortalı için sağlanması mümkün gerekli bilgi ve belgeleri sigortacının talebi üzerine gecikmeksizin vermek ve rücu hakkını kullanılmasına yararlı sigortalı için sağlanması mümkün gerekli bilgileri temin ve muhafaza etmek,
  • Zorunlu haller dışında hasar konusu yer veya mallarda bir değişiklik yapmamak,
  • Sigorta konusu ile ilgili başkaca sigorta sözleşmeleri varsa sigortacıya bildirmekle yükümlüdür.

Sigortacı, hasar ihbarını alır almaz olay yerine eksper gönderir, eksper derhal gerekli incelemelere başlar ve en kısa sürede raporunu sigortacıya ulaştırır.


Yukarı Yazdır